روایتی عجیب از مقاومت ایرانیان در برابر حمله مغول


روایتی عجیب از مقاومت ایرانیان در برابر حمله مغول

«مست جنگ» رمانی تاریخی است در ژانر تاریخ دگرگون با موضوع حمله مغولان به ایران که با شیوه‌ای متفاوت مقاومت ایرانی‌ها در برابر این حمله و تهاجم را روایت کرده است.

به گزارش مشرق، نخستین جلد از مجموعه «مست جنگ» که به چگونگی مقاومت ایرانیان در برابر مغولان پرداخته است،‌ به قلم مسعود آذرباد توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد.

روایتی عجیب از مقاومت ایرانیان در برابر حمله مغول

در معرفی این کتاب آمده است: « تاریخ که قرار نیست همیشه ثابت بماند. می‌شود تاریخ را دگرگون کرد و حرف‌های جدیدی زد. می‌توان خیال و تاریخ را به هم گره زد و چیز جدیدی آفرید. می‌توان تاریخ را دگرگون کرد و خیال را قلقلک کرد.

جدیدترین کتاب انتشارات کتابستان معرفت، از همین جنس است. «مستِ جنگ» دست روی بخشی از تاریخ دست گذاشته که با تمام دردهای جانکاهی که برای ما داشته، کمتر به آن پرداخته شده است؛ ایغار مغول. آنها که آمدند، کندند، کشتند، سوختند و بردند! حال اگر قرار باشد ایرانیان مسلمان، در برابر آنها مقاومت کنند، جهان چگونه خواهد شد؟»

«مستِ جنگ» ظاهری تاریخی دارد و بنیانی علمی‌تخیلی. داستانی که از هرات شروع می‌شود و تا نشابور و گرگانج و بلخ و طوس ادامه می‌یابد. از پیچ‌وخم کاخ سلطتنی سلطان خوارزمی می‌گذرد و تا یورت‌های مغولی ادامه می‌یابد.

مسعود آذرباد در «یورشِ سرد» که اولین جلد از سه‌گانه «مستِ جنگ» است به چگونگی مقاومت اولیه در برابر این یورش سهمگین پرداخته است.

این رمان در ۳۶۰صفحه و با قیمت ۷۲هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر سال اژدها بر متولدین سال‌های دیگر چگونه است؟