مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت: متأسفانه قدر انرژی را نمی‌دانیم


مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت: متأسفانه قدر انرژی را نمی‌دانیم

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت بزرگ‌ترین مشکل برای ارزآوری را مصرف بی‌رویه انرژی در کشور دانست و گفت: متأسفانه صنایع و بخش خانگی قدر انرژی را نمی‌دانند و بسیار بیشتر از متوسط جهانی انرژی مصرف می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از رادیو گفت‌وگو، علی فروزنده با تأکید بر اینکه اگر مصرف انرژی به شیوه فعلی ادامه یابد عملاً چیزی برای صادرات و ارزآوری در اختیار نخواهیم داشت، افزود: با تداوم کنونی مصرف انرژی، دیگر گاز و فرآورده نفتی برای صادرات در اختیار نخواهیم داشت که این مسئله ارتباطی به تحریم ندارد.

وی، افزایش تولید و صادرات نفت به شیوه‌های مختلف، پرهیز از خام‌فروشی، افزایش ظرفیت پالایشی و پتروپالایشی برای دوری از تحریم‌پذیری را از جمله برنامه‌های وزارت نفت دولت سیزدهم برشمرد و گفت: بسیاری از کشورهای نفت‌خیز صاحب فناوری یکی از مهم‌ترین کارهایی که انجام می‌دهند توسعه صنایع پالایشی است و این مسئله حتی در میان کشورهای غیرنفتی هم دارای اهمیت است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تأکید بر اینکه ادبیات امروز دنیا در حوزه صنایع پایین‌دستی، ساخت پتروپالایشگاه‌ است، عنوان کرد: ساخت پتروپالایشگاه‌ چند مزیت دارد، نخست آنکه ارزش افزوده نفت کشور را افزایش می‌دهد و از خام‌فروشی جلوگیری می‌شود و دوم اینکه کشور را از نظر تحریم‌پذیری نیز به نوعی بیمه می‌کند.

فروزنده با بیان اینکه در فروش نفت به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه‌ مشکلاتی وجود دارد، گفت: در فروش فرآورده‌های نفتی به‌دلیل کوچک بودن محموله، تنوع در شیوه‌های فروش و... قابل ردگیری نیستند، به همین دلیل توان این را داریم که به‌راحتی محصولات پالایشی را بفروشیم و از آن بهره ببریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها