2 نشست خبری استاندار فارس در 8 روز؛ اکنون زمان پاسخگویی است


2 نشست خبری استاندار فارس در 8 روز؛ اکنون زمان پاسخگویی است

شیراز- ایرنا- محمد هادی ایمانیه که 12 مهرماه 1400 به عنوان استاندار فارس معارفه شد، 18 و 25 مهرماه نیز دو نشست خبری با مدیران و خبرنگاران رسانه‌های استان داشت.

اهالی رسانه برگزاری این نشست‌ها در فاصله زمانی اندک از زمان آغاز به کار استاندار فارس را نویدبخش می‌دانند، نخست آنکه برپایی این نشست‌ها در این مدت زمان اندک به نوبه خود گویای اهمیت و جایگاه رسانه نزد مقام ارشد اجرایی استان فارس است.
ایمانیه ۱۸ مهرماه در نخستین نشست خبری خود تاکید کرد که برپایی این نشست به منزله اعلام همکاری و ارج نهادن با اصحاب رسانه است که سخنگوی مردم برای مسئولان کشور هستند و بیش از هر کسی می‌توانند مشکلات مردم را منعکس کنند.
استاندار فارس گفت:‌ نباید در اتاق‌های بسته، تصمیم گرفته شود که اولویت مردم چیست، بلکه آنچه از زبان رسانه‌ها بیان می‌شود بالاتر از این گونه تصمیمات است.

در باب نویدبخشی نشست‌های خبری استاندار فارس،‌نکته دوم و مهم‌تر اینکه در این نشست‌ها بخش زیادی از زمان جلسه در اختیار نمایندگان مردم و افکار عمومی بود که به طرح مطالبات مردم و تبیین مهمترین نیازهای استان بپردازند و استاندار فارس نیز این جایگاه و نمایندگی اهالی رسانه برای تبیین خواسته‌های مردم را به رسمیت شناخت.
اثربخشی و احترام به نمایندگان افکار عمومی در همان نشست خبری استاندار فارس که در آستانه سفر رئیس‌جمهوری بود، متجلی شد. آنجا که یکی از مدیران رسانه‌ها درباره اینکه بازدید رئیس‌جمهوری و حتی وزیر صمت از کارخانه تعطیل آزمایش در سفر استانی دولت پیش‌بینی نشده است، سخنانی مطرح کرد.
استاندار فارس در این جلسه به صراحت قولی به اهالی رسانه نداد اما در عمل، خواسته این فعال رسانه‌ای که در واقع مطالبه مردم شهرستان مرودشت بود را در سفر رئیس‌جمهوری اجابت کرد، آنجا که بازدید از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت نیز در دستور کار بازدیدهای رئیس‌جمهوری قرار گرفت و اتفاقا بازدید و دستور آیت الله دکتر رییسی از این کارخانه چند روز بعد، نویدبخش راه اندازی دو خط تولیددر این کارخانه شد.

2 نشست خبری استاندار فارس در 8 روز؛ اکنون زمان پاسخگویی استدر حاشیه نخستین نشست خبری استاندار فارس / ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰

دلیل سوم برای نویدبخش دانستن نشست‌های خبری استاندار فارس برای مردم استان، این است که این نشست ها با وجود مشغله بسیار زیاد دکتر ایمانیه قبل و بعد از سفر استانی ۲۲ مهرماه رئیس‌جمهوری و هیات دولت برگزار شد و تاکید بر این بود که "اکنون زمان پاسخگویی است".
برپایی این نشست‌ها با وجود مشغله کاری بسیار، این پیام عملی و عینی را از استاندار فارس به همراه داشت که مدیران استان در دولت سیزدهم باید پاسخگویی به مردم استان و همچنین رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم و بازتاب دهنده خواست و مشکلات افکار عمومی را در دستور کار قرار دهند.

2 نشست خبری استاندار فارس در 8 روز؛ اکنون زمان پاسخگویی استایمانیه استاندار فارس: رسانه‌ها سخنگوی مردم برای مسئولان کشور هستند


نشست‌های خبری استاندار فارس از منظری دیگر نیز در مسیر توسعه استان نویدبخش بود. آنجا که ایمانیه از پیشنهاد رسانه‌ها برای تداوم این نشست‌ها و با محور موضوع خاص استقبال کرد، بدین شکل که نشست‌های آتی با حضور استاندار و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با یک موضوع و مشکل استان برگزار شود و اهالی رسانه در این نشست ها به نمایندگی از مردم و نخبگان به طرح مسائل و ارائه پیشنهادها برای حل مشکلات و شتاب بخشی به توسعه استان بپردازند.

2 نشست خبری استاندار فارس در 8 روز؛ اکنون زمان پاسخگویی استدر حاشیه دومین نشست خبری استاندار فارس / ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰

پاسخگویی و تکریم اصحاب رسانه در کارنامه مسئولیت‌های قبلی استاندار فارس از جمله در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسبوق به سابقه است اما این سطح از پاسخگویی و حضور در جمع نمایندگان افکار عمومی بیانگر دولت سیزدهم است که باید با مردم سخن گفت و بدون شک یکی از بهترین ابزارها، مجرای ارتباطی رسانه‌ها است.
دکتر رییسی رئیس‌جمهوری در سفر ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ خود به استان فارس و نیز در مقاطع مختلف بر اهمیت سخن گفتن مردم با مسئولان سخن گفته است. آخرین نمونه ملموس آن برای مردم فارس، سخنان رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری این استان است.
رییسی در بخشی از سخنان خود در این نشست از اهتمام دولت به رفع مشکلات ناشی از خشکسالی در استان‌های متاثر از کم آبی سخن گفت و اظهار داشت‌: این مساله از جمله در خصوص استان فارس در شورای عالی آب مطرح خواهد شد.
وی اظهار داشت:‌ اگر ظرفیت‌ها و اعتبارات در این بخش به صورت عادلانه تقسیم شود، مردم راضی خواهند بود، به ویژه اینکه اگر با مردم هم در میان گذاشته شود، بر این باور هستم که باید با مردم سخن گفت.
بخش مهمی از تبلور سخن گفتن با مردم، از دریچه و ابزار ارتباطی رسانه صورت می‌گیرد و این پیام صریحی است که رئیس دولت سیزدهم به مدیران این دولت مخابره کرده و در عمل استاندار فارس تبلور یافته است و نمایندگان افکار عمومی در انتظار تحقق آن در دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این استان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته