امسال 255 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد ماکو کمک شده است


امسال 255 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد ماکو کمک شده است

ارومیه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو گفت: امسال، 254 میلیارد و 830 میلیون ریال کمک در قالب تسهیلات اشتغال، وام‌های قرض‌الحسنه، مشارکت مردمی، فرهنگی، پرداخت مستمری، کمک‌های موردی، بیمه تامین اجتماعی، درمانی، احداث واحد مسکونی و جهیزیه نوعروسان به مددجویان این نهاد کمک شده است.

محمد محمدنژاد روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری ۶۰ میلیارد ریال برای ۱۱۱ طرح اشتغال در زمینه‌های دامپروری، پرورش طیور، مشاغل صنفی و خدماتی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۱۳۲ نفر نیز به ارزش هشت میلیارد ریال از تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تا سقف ۵۰ میلیون ریال جهت رفع مشکلات جهیزیه، درمان و تحصیل و موارد دیگر بهره مند شده اند.

مدیر کمیته امداد ماکو با بیان اینکه در سرفصل مشارکت‌های مردمی نیز ۷۲ میلیارد ریال جذب و هزینه شده، اضافه کرد: از این مقدار، ۱۷ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال طرح اکرام و ایتام، ۱۸ میلیارد ریال از طریق ستاد زکات، بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال از محل درآمد صندوق ها و مابقی از طریق سایر طرح‌های مشارکتی و مراکز نیکوکاری جذب شد.

محمدنژاد با بیان اینکه برای ۲ هزار و ۶۷۰ خانوار تحت پوشش نیز ۸۷ میلیارد ریال مستمری ماهیانه پرداخت شده، گفت: در حوزه کمک های موردی و لوازم منزل، سه میلیارد ریال و ۷۰۰ میلیون ریال، احداث و تعمیر مسکن ۱۳ میلیارد ریال و ۲ میلیارد ریال نیز برای نوعروسان و تازه دامادها کمک شده است.

وی اضافه کرد : تعداد مددجویان این نهاد در ماکو ۲ هزار و ۶۲۵ خانوار با پنج هزار و ۹۰۴ نفر جمعیت است؛ در این مدت ۸۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ماهانه پرداخت شده است.

ماکو با بیش از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان