مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور


مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور

تویوتا لندکروزر یکی از مشهورترین آفرودرهای دنیا است و به جان‌سختی و توانایی‌های فوق‌العاده در مسیرهای خشن شهره است؛ بنابراین، نسل جدید این افسانۀ ژاپنی که با کد LC300 شناخته می‌شود، وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد و نه‌تنها باید از اعتبار چند دهه‌ای لندکروزر دفاع کند بلکه باید توانایی‌های بیشتری نسبت به نسل قبلی … The post مقایسهٔ آفرود لندکروزر...

تویوتا لندکروزر یکی از مشهورترین آفرودرهای دنیا است و به جان‌سختی و توانایی‌های فوق‌العاده در مسیرهای خشن شهره است؛ بنابراین، نسل جدید این افسانۀ ژاپنی که با کد LC300 شناخته می‌شود، وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد و نه‌تنها باید از اعتبار چند دهه‌ای لندکروزر دفاع کند بلکه باید توانایی‌های بیشتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد. برای فهمیدن اینکه آیا LC300 در انجام این کار موفق بوده یا نه، کانال یوتیوب SUV Battle چالش آفرود جذابی بین این خودرو و نسل قبلی آن و همین‌طور تعدادی از دیگر آفرودرهای مشهور بازار ترتیب داده است. این مقایسه در یک مسیر خاکی ناهموار با گودال‌ها و موانع دشوار انجام شده است.

مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور

اولین شرکت‌کننده‌ای که وارد میدان سخت این چالش می‌شود، نیسان پاترول است. این خودرو که همواره اصلی‌ترین رقیب لندکروزر بوده است، در نسل کنونی خود از یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و در این نمونه به لاستیک‌های بریجستون مجهز است. ازآنجایی‌که پسرعموی لوکس این ماشین یعنی اینفینیتی QX80 قبلاً نتوانسته همین مسیر را طی کند، حالا پاترول وظیفهٔ سختی دارد و باید از اعتبار نیسان در آفرود دفاع کند.

مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور

خودروی بعدی، لندکروزر نسل قبلی یا همان ۲۰۰ است. نمونه‌ای که در این رقابت حضور دارد، به پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 که در ایالات‌متحده ارائه می‌شد مجهز نیست و زیر کاپوت خود موتور ضعیف‌تر ۴.۶ لیتری V8 را دارد که فقط ۳۰۹ اسب بخار قدرت و ۴۳۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد به میزان قابل‌توجهی از خروجی موتور پاترول کمتر هستند اما باید توجه داشت که در آفرود سیستم‌های کمکی، تعلیق و ضرایب گیربکس و دیفرانسیل بسیار بیشتر از قدرت موتور اهمیت دارند.

مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور

پس‌ازاین دو ژاپنی، نوبت به نقش اول این فیلم یعنی لندکروزر LC300 می‌رسد. این خودرو برخلاف پدر خود، هیچ مشکلی از بابت کمبود قدرت ندارد زیرا تویوتا آن‌را به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدیدی مجهز کرده که ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. لندکروزر این ویدئو از لاستیک‌های استاندارد کارخانه‌ای استفاده می‌کند و در عقب به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز است.

مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور

وقتی همهٔ ژاپنی‌ها مأموریت خود را انجام می‌دهند، شاهزادهٔ بریتانیایی وارد گود می‌شود. رنجرووری که در اینجا حضور دارد از نوع کشیده بوده و زیر کاپوت خود یک نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو از لاستیک‌های پیرلی فاق کوتاه استفاده می‌کند که برای آفرود مناسب نیستند اما تحت هیچ شرایطی نباید توانایی‌های یک رنجروور را دست‌کم گرفت.

مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور

بعدازاینکه رنجروور کار خود را به پایان می‌رساند، برادر ارزان‌تر و آفرودی‌تر آن یعنی دیفندر آمادهٔ پیمودن مسیر می‌شود. این نمونه از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دیفندر برخلاف رنجروور، به‌صورت کارخانه‌ای به لاستیک‌های آفرودی گودیر مجهز است که قطعاً در این چالش سخت بسیار به آن کمک خواهند کرد.

مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور

خب حالا که بریتانیایی‌ها هم چالش را پشت سر گذاشتند، نوبت به تنها آلمانی جمع یعنی مرسدس G63 AMG می‌رسد. در سینهٔ این جعبهٔ مجلل یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که با تولید ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، G63 را به قوی‌ترین خودروی این جمع تبدیل می‌کند. البته این خودرو به لاستیک‌های جاده‌ای مخصوص سرعت مجهز است که هرگز برای آفرود مناسب نیستند.

مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور

و در آخر، فورد F150 رپتور وارد میدان می‌شود که از نسل قبلی است اما هنوز هم تا دندان برای آفرود مسلح است و توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. این غول آمریکایی به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۱ نیوتن متر گشتاور مجهز است. رپتور روی لاستیک‌های گودریچ آل‌ترین قرار گرفته که مخصوص آفرود هستند و می‌توانند برگ برندهٔ آن در این جدال دشوار باشند.

مقایسهٔ آفرود لندکروزر جدید با رپتور، G کلاس، پاترول، دیفندر و رنجروور

بعدازاینکه رپتور کار خود را به پایان می‌رساند، لندکروزر جدید یک بار دیگر از همان مسیر عبور می‌کنند و پس‌ازآن، نوبت به جمع‌بندی و بررسی عملکرد خودروها می‌رسد. در پایان هم شرکت‌کنندگان بر اساس عملکرد خود در این چالش رتبه‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید ویدئوی این رقابت و مقایسۀ جذاب آفرودی را با زیرنویس اختصاصی سایت پدال تماشا کنید و در پایان نظر خود را بیان فرمایید. آیا لندکروزر جدید عملکردی در حد انتظار داشت؟ عملکرد دیگر خودروها چگونه بود؟ آیا اصلاً این چالش معیار خوبی برای محک زدن توانایی‌های آفرود خودروها بود؟ آیا با رتبه‌بندی پایان ویدئو موافق هستید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا