سرشماری تابستانه حیات وحش در منطقه پلنگ دره قم انجام شد


سرشماری تابستانه حیات وحش در منطقه پلنگ دره قم انجام شد

قم ـ ایرنا ـ رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: سرشماری تابستانه حیات وحش با حضور جمعی از محیط بانان، کارشناسان و همیاران محیط زیست در منطقه پلنگ دره قم انجام شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، طیب احمدی در سخنانی اظهار داشت: سرشماری تابستانه حیات وحش همچون سنوات گذشته با حضور جمعی از محیط‌بانان، مأموران اجرایی و همیاران محیط زیست در منطقه حفاظت شده پلنگ دره ترتیب یافت.

وی با بیان اینکه عملیات سرشماری حیات وحش به صورت پیمایشی و مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این عملیات آمار دقیق تمام پستانداران موجود در منطقه احصاء شده و در راستای برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه مناطق، زیستگاه‌ها و گونه‌های جانوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان قم در پایان تصریح کرد: محیط بانان و کارشناسان این اداره کل با وجود همه موانع و مشکلات، دلسوزانه و متعهدانه از عرصه های طبیعی استان حراست و پاسداری کرده و خوشبختانه شاهد بهبود نسبی آمار حیات وحش در مناطق و زیستگاههای طبیعی استان هستیم.

منطقه حفاظت شده پلنگ دره با وسعتی حدود ۳۲ هزار هکتار در جنوب غربی و ۵۰ کیلومتری شهر قم واقع شده و با توجه به میزان بارندگی مناسب و وجود گونه های متعدد گیاهی و جانوری، دارای ارزش اکولوژیک بسیار بالایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟