اختتامیه جشنواره «طنزپهلو 5» با 1097 اثر در فومن برگزار می‌شود


اختتامیه جشنواره «طنزپهلو 5» با 1097 اثر در فومن برگزار می‌شود

اختتامیه پنجمین دوره جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر «طنزپهلو 5» روز پنجشنبه 29 مهرماه سال جاری ساعت 14 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد... ادامه مطلب نوشته اختتامیه جشنواره «طنزپهلو 5» با 1097 اثر در فومن برگزار می‌شود اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

اختتامیه پنجمین دوره جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر «طنزپهلو ۵» روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه سال جاری ساعت ۱۴ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن (شهر مجسمه ها) برگزار خواهد شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن؛ یوسف نیک انجام با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به انتخاب فومن به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات امسال پنجمین جشنواره نگاهی به طنز معاصر با عنوان «طنزپهلو ۵» در روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه سال جاری ساعت ۱۴ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت؛ با توجه به شرایط، محدودیت های کنونی مربوط به ویروس کرونا تلاش شد تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، با اجرای برنامه های تدوین شده بتوان زمینه افزایش نشاط و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را فراهم آورد.

این مسئول افزود: بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا پنجمین جشنواره طنز پهلو در این ارتباط برگزار شود تا بتواند بخشی از فشارهای روحی ناشی از همه گیری این بیماری را در جامعه کاهش دهد .

اهمیت طنز

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به اهمیت طنز گفت: شوخی و خنده پدیده ای اجتماعی فرهنگی و زبان طنز یکی از روش های بیانی در ادبیات است که قدرت تاثیرگذاری فراوانی بر ذهن خواننده یا شنونده دارد.

نیک انجام افزود: در واقع طنز در میان عامه‌است. طنزی که در ادبیات عامه ماندگار شود، قطعاً قدرت بالایی دارد. طنزهای شفاهی بخش مهمی از ادبیات عامه‌اند.

وی تصریح کرد: در مجموع امسال ۱۰۹۷ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسید. از این تعداد، ۵۰۶ اثر در بخش شعر طنز، ۳۷۲ اثر در بخش نثر و ۲۱۹ اثر در بخش داستان کوتاه هستند. این آثار توسط سه استاد طنزپرداز و نویسنده نامی کشور در این حوزه به سرپرستی «رضا رفیع»، مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته است.

این مسئول به مهمانان دعوت شده امسال جشنواره اشاره کرد و گفت: «رضا رفیع» طنزپرداز و نویسنده برجسته کشور، «رسول نجفیان» هنرمند برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون، شعر و موسیقی، «دکتر عبدالرضا امیراحمدی» مجری پیشکسوت رادیو و تلویزیون، «فرامرز ریحان صفت» شاعر، نویسنده و طنز پرداز بنام کشور، مهمانان ویژه این جشنواره خواهند بود.

نیک انجام در ادامه افزود: جشنواره «طنزپهلو ۵» توسط مجری توانای کشور «دکتر رضا امیراحمدی» اجرا می‌شود.

خواندن آثار برتر انتخاب شده

دبیر جشنواره ملی «طنزپهلو ۵»؛ خواندن آثار برتر انتخاب شده از نگاه داوران توسط خودِ نویسندگان اثر، اجرای موسیقی، اجرای نمایش توسط هنرمندان دعوت شده، سخنرانی افراد صاحب نظر در زمینه طنز معاصر، قرائت بیانیه داوران و تجلیل و تقدیر از منتخبین این جشنواره و اجرای برنامه های متنوع دیگر را از اهم بخش های پیش بینی شده آیین پایانی جشنواره « طنزپهلو ۵» عنوان کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در پایان؛ از زحمات، تلاشها و حمایت مادی و معنوی دکتر فاضلی مدیرکل متبوع و معاونین محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی، فرهنگی و رسانه، هنری و سینمایی، حراست، و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، محمد رضا محسنی فرماندار محترم فومن، حجت الاسلام و المسلمین نقدی امام جمعه معزز، خلیل بهروزی فر نماینده محترم مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، تمامی ادارات و سازمانها دولتی و غیر دولتی، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان و همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن تقدیر و تشکر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی