طرح قرنطینه هوشمند از سوم آبان در سراسر استان فارس اجرا می‌شود


طرح قرنطینه هوشمند از سوم آبان در سراسر استان فارس اجرا می‌شود

شیراز - ایرنا- استاندار فارس با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استقبال شهروندان از واکسیناسیون اعلام کرد : طرح قرنطینه هوشمند از تاریخ دوشنبه سوم آبان ماه در سراسر استان فارس اجرا می‌شود.

محمد هادی ایمانیه روز سه شنبه در نود و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در کنترل شیوع کرونا، عنوان کرد: عموم مردم اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و افرادی که مشمول دریافت واکسن هستند و تاکنون اقدام نکرده‌اند باید هر چه سریع تر به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

در این جلسه همچنین اعلام شد : به دستور استاندار فارس، طرح قرنطینه هوشمند از تاریخ دوشنبه سوم آبان ماه در سراسر استان اجرا می‌شود.

ایمانیه بیان کرد: بر اساس این طرح کارمندان همه بخش‌ها از جمله ادارات، نهادها، بانک‌ها، صاحبان کسب و کارهای مختلف و بخش حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی حتما باید تزریق واکسن را انجام داده باشند.

به گفته وی مسافرینی که قصد استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفر دارند تنها در صورت تزریق واکسن یا ارائه تست منفی تشخیص کرونا(PCR) می‌توانند از اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنند.

استاندار فارس یادآور شد: طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هر نوع صدور و تمدید مجوز در حوزه فعالیت‌های مختلف منوط به تزریق واکسن است.

به دستور نماینده عالی دولت در استان فارس، همه ادارات و نهادها مکلف به همکاری برای نظارت و اجرای کامل طرح قرنطینه هوشمند و برخورد با متخلفین بر اساس مقررات و ضوابط هستند.

استاندار فارس همچنین از مسئولان دانشگاه‌های سراسر استان خواست اقدامات لازم را برای تکمیل واکسیناسیون دانشجویان انجام دهند.

ایمانیه عنوان کرد: با تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همه شهرداری های استان موظف هستند در بخش‌های مختلف حمل و نقل شهری به اجرای طرح قرنطینه هوشمند پرداخته و واکسیناسیون رانندگان را کامل کنند.

تداوم طرح شهید سپهبد سلیمانی در دو موضوع واکسیناسیون و قرنطینه هوشمند از دیگر مصوبات این جلسه بود.

استاندار فارس اظهار کرد: با توجه به احتمال وقوع پیک ششم کرونا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باید همه امکانات، تجهیزات و تجربیات خود را برای مقابله و پیشگیری به کار گیرند.

استاندار فارس همچنین درباره بازگشایی مدارس نیز تاکید کرد: این امر مشروط به رعایت کامل پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها و قوانین توسط دانشگاه علوم پزشکی است.

اطلاع‌رسانی صحیح با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و... نیز از دیگر نکات مورد تاکید رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403