طرز تهیه سس انبه خوشمزه به دو روش ساده در منزل


طرز تهیه سس انبه خوشمزه به دو روش ساده در منزل

سس انبه یکی از سس ها و افزودنی های محبوب است که برای اکثر ساندویچ ها قابل استفاده است. سس انبه را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. طرز تهیه سس انبه در طرز تهیه سس انبه از سرکه سفید استفاده می شود. این سس […] نوشته طرز تهیه سس انبه خوشمزه به دو روش ساده در منزل اولین بار در مجله تاپ‌ناز‌ منتشر شد.

سس انبه یکی از سس ها و افزودنی های محبوب است که برای اکثر ساندویچ ها قابل استفاده است. سس انبه را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه سس انبه

در طرز تهیه سس انبه از سرکه سفید استفاده می شود. این سس یکی از طعم دهنده های عالی است که با ساندویچ های گرم و سرد مانند فلافل، اسنک، همرگر و … استفاده می شود.

سس انبه طعم و مزه ای بی نظیر دارد که می توانید با رعایت نکات بهداشتی خودتان این سس را تهیه کنید.

مواد لازم

پودر انبه :یک قاشق سوپ خوریسرکه سفید:۳/۲ لیوانآب: ۱/۲ لیواننمک: به مقدار کمیفلفل قرمز : ۱/۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه سس انبه خوشمزه به دو روش ساده در منزل

طرز تهیه سس انبه با طعم عالی

در ابتدا برای تهیه کردن سس انبه، پودر انبه را با سرکه سفید و آب مخلوط کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا مخلوط این مواد به صورت کامل یکدست شوند. پس از 5 دقیقه از هم زدن روی شعله پبا حرارت ملایم قرار دهید. فلفل و نمک را اضافه کنید و مواد سس را هم بزنید تا مواد به صورت کامل با هم ترکیب شوند. در موقع جوشیدن باید مواد سس را هم بزنید تا خوب غلیظ شود و پس از مدت 10 الی 15 دقیقه وقتی که سس غلیظ شد زیر اجاق را خاموش کنید.

در مرحله بعد بعد از سرد شدن سس آن را درون بطری شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری نمایید.

نکاتی برای ماندگاری سس

در موقع ساخت سس انبه باید توجه کنید که مواد را خوب هم بزنید تا با حرارت دیدن گلوله نشود.

می توانید در تهیه سس انبه از ادویه فلافل و رب گوجه فرنگی هم استفاده کنید.

سس انبه را می توانید به مدت 1 الی 2 ماه درون یخچال قرار دهید.

آموزش تهیه سس انبه با روشی ساده تر و راحت

به جز روش بالا می توانید از روش ساده دیگری هم برای تهیه سس بهره ببرید. در ادامه مطلب این روش را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازمسرکه سفید : دو سوم لیوانپودر انبه : یک قاشق غذا خوری پرآب : نصف لیواندستور تهیه

در ابتدا پودر انبه را با نصف لیوان آب و سرکه سفید درون یک ظرف مناسب بریزید و سپس با قاشق آن را هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و پودر انبه در آب و سرکه حل شود.

حالا سس انبه را روی حرارت قرار دهید و به صورت مرتب هم بزنید و اجازه بدهید به جوش آید تا به غلظت مورد نظر برسد که تقریبا به مدت 10 دقیقه زمان نیاز دارد.

در آخرین مرحله از روش تهیه سس انبه حرارت را خاموش کنید و پس از سرد شدن درون ظرف شیشه ای درب دار بریزید و در یخچال قرار دهید تا به مدت یک تا دو ماه قابل استفاده باشد.

نکته : بعد از سرد شدن سس غلیظ تر می شوN از این رو، بعد از اینکه سس مانند ماست رقیق شد حرارت را خاموش کنید، از این سس می توانید در غذا هایی مانند ساندویچ های گرم استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع سس، رب و چاشنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط