کتاب «سیره رسول الله» دوباره در آستانه میلاد پیامبر چاپ شد


کتاب «سیره رسول الله» دوباره در آستانه میلاد پیامبر چاپ شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سیره نبوی از اصول مشترک وفاق انگیز و اتحادزا بین مسلمانان جهان است، بر همین اساس، با توجه به پیشرو داشتن ایام ولادت خاتم الانبیاء، انتشارات سروش بر...

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سیره نبوی از اصول مشترک وفاق انگیز و اتحادزا بین مسلمانان جهان است، بر همین اساس، با توجه به پیشرو داشتن ایام ولادت خاتم الانبیاء، انتشارات سروش بر آن است که کتاب «سیره رسول الله(ص)» به قلم عباس زریاب خویی را برای پنجمین بار وارد بازار نشر کند.

اثر حاضر مروری اجمالی و توصیفی بر سیره نبوی است و اخبار آن معطوف به آغاز بعثت تا پایان دوره مکی است. این کتاب یک اثر ممتاز تحقیقی است که در آن، بر اساس منابع متقن و معتبر، روایتی منسجم از سیره پیامبر(ص) عرضه شده است.

خواننده در این اثر احاطه مؤلف بر مآخذ و منابع را به رأی العین می‌بیند و کیمیاکاری او را در تحقیق علمی، در عین پذیرش منشأ ماوراء طبیعی وحی، تصدیق می‌کند.

مولف، در این کتاب، بی آنکه در دام توجیهات و تأویلات کلامی از وقایع تاریخی بیفتد، تحلیل اسلامی و سازگار با آموزه‌های مذهبی از سیره نبوی ارائه می‌دهد و توجه دارد که تحقیق در تاریخ دین و ظهور ادیان از جنس تحقیق در سیاست و اقتصاد و وقایع اجتماعی نیست. کتاب از عربستان پیش از اسلام شروع می‌شود و تا سال وفات پیامبر اکرم(ص) را شامل است. این کتاب پاسخگوی نیازهای عصر ما و اجابتی است بر درخواست‌های فکری و معنوی مردم زمان ما و برای همگان، از عارف و عامی، اطلاعات و تحلیل‌های سودمندی دارد.

کتاب «سیره رسول الله(ص)» در ۲۰۲ صفحه با قیمت ۵۵۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش به بازار نشرعرضه شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان