باران‌چشمه: ابطال انتخابات زورخانه‌ای به دلیل شکایت از مسئولان وقت وزارت ورزش بود


باران‌چشمه: ابطال انتخابات زورخانه‌ای به دلیل شکایت از مسئولان وقت وزارت ورزش بود

سرپرست امور اجرایی فدراسیون ورزش های زورخانه ای گفت: امیدوارم هر چه زودتر تکلیف بحث ابطال انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای مشخص شود.

به گزارش ایسنا، مهرعلی باران چشنه در نشست خبری خود، درباره سرانجام بحث ابطال انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای از سوی دیوان عدالت اداری، گفت: انتخابات با نظارت سازمان بازرسی، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و سایر بخش‌های نظارتی برگزار شد و وزیر وقت ورزش نیز پس از اینکه بنده در انتخابات با رای اعضای مجمع به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شدم، حکم بنده را صادر کرد.

سرپرست امور اجرایی فدراسیون ورزش های زورخانه ای، خاطرنشان کرد: دوستانی که رای لازم را در انتخابات کسب نکردند نسبت به برخی موضوعات شکایت داشتند و به دیوان عدالت اداری شکایت کردند. شکایت آن ها از شخص وزیر ورزش و معاون ورزش همگانی بود. در حقیقت طرف شکایت آن ها بودند نه فدراسیون. وزارت ورزش نیز پاسخ داد و قاضی محترم در نهایت ابطال موقت انتخابات را صادر کرد. وزارت ورزش مجددا دادخواستی ارائه کرد و فعلا مراحل خود را سپری می کند و فکر می کنم طی یکی دو ماه آینده تکلیف مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند نتیجه نهایی چه شود، گفت: فکر می‌کنم ادله ارائه شده قوی نیست که انتخابات بخواهد باطل شود. نماینده سازمان بازرسی در انتخابات حضور داشت و تعداد زیادی از اعضای مجمع نیز سلامت انتخابات را به وزیر ورزش اعلام کردند.

باران چشمه خاطرنشان کرد: این حواشی زیبنده ورزش زورخانه ای نیست و امیدوارم تکلیف زودتر روشن شود تا جامعه ورزش زورخانه ای بیشتر از این آسیب نبیند. بنده تا روزی که هستم با قوت کارم را ادامه می دهم و طی ماه های اخیر اتفاقات خوبی در فدراسیون افتاد. با رایزنی هایی که صورت گرفت بودجه امسال ما ۵ برابر بودجه سال ۹۹ شد.

وی در ادامه افزود: فدراسیون ما چند برنامه برای روزهای آینده و در هفته تربیت بدنی خواهد داشت. روز جمعه همه مرشدان به پارک‌ها می‌روند و در جهت ترویج ورزش پهلوانی، فعالیت هایی را انجام می‌دهند. گلریزان برای حمایت از نیازمندان، برنامه دیگر ما خواهد بود که روز پنجشنبه برگزار می‌شود. رویداد مهمتر در طول روزهای پیش‌رو برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور و اهدای بازوبند پهلوانی خواهد بود. همه استان‌ها در این رویداد حضور دارند و بیش از ۲۵۰ ورزشکار و مربی در آن شرکت دارند. مسابقات روزهای شنبه و یکشنبه انجام می‌شود و در نهایت پهلوان کشور عصر روز یکشنبه مشخص خواهد شد.

باران چشمه خاطرنشان کرد: همچنین از مادران حسن یزدانی، برادران گرایی و یکی از بانوان افتخارآفرین و مادر شهید خرازی تجلیل خواهیم کرد. جابر صادق زاده شش بار پیاپی پهلوان کشور شده، به همین دلیل بیشتر استان‌ها در سنگین وزن نفرات زیادی را اعزام می‌کنند. برای حضور در این برنامه، از مقامات عالی کشوری و لشگری دعوت شده‌اند و تلاش داریم بازوبند توسط رئیس جمهور بسته شود.

وی افزود: بازوبند پهلوانی قدمت دیرینه ای دارد و از سال ۱۳۱۲ به وجود آمده است. تلاش ما این است که امسال رویداد خوبی را برگزار کنیم. با هماهنگی که با علیرضا دبیر داشتیم، سال‌های آینده این مسابقات را با حضور کشتی‌گیران نامدار کشور برگزار می‌کنیم. ضمن اینکه اعضای تیم ملی زورخانه‌ای هم در مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور به اجرای برنامه می‌پردازند.

سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: جایگاه واقعی ورزش زورخانه‌ای اینجایی نیست که در آن قرار دارد. تلاش ما هم این بوده که بتوانیم این رشته را احیا کنیم. با توجه به شرایط کرونایی، برخی از زورخانه‌ها بسته شدند که البته اخیراً شرایط شیوع کرونا کمتر شد تا زورخانه‌ها نیز باز شوند.

باران چشمه با بیان اینکه هدف این است که با برگزاری مسابقات مختلف در رده‌های سنی گوناگون، این رشته را سرپا نگه داریم، گفت: در چند ماه گذشته نشست‌های مختلفی را با فدراسیون‌ها و نهادهای مختلف از جمله سازمان ورزش دانش‌آموزی داشتیم. هدف این است که جامعه مخاطب خود را گسترش بدهیم. ورزشی که ۹۰۰ سال قدمت دارد، متاسفانه جامعه مخاطب کمی دارد و باید به همین دلیل، باید ورزش زورخانه‌ای را احیا کنیم که این کار با همکاری بخش‌ها و نهادهای مختلف امکان‌پذیر خواهد بود. ما در این چند ماه ۱.۵ میلیارد تومان به استان‌های مختلف برای احیای زورخانه‌ها داده‌ایم.

وی درباره تعامل با فدراسیون بین‌المللی عنوان کرد: در سال‌های قبل تعامل خوبی وجود نداشت، اما این تدبیر از سوی وزارت ورزش صورت گرفت که تعامل بیشتری با هم داشته‌ایم. در واقع قرار شد اگر تغییری توسط فدراسیون بین‌المللی ایجاد شود، این موضوع با هماهنگی فدراسیون ملی باشد. فدراسیون بین‌المللی مسئولیت برگزاری رویدادهای بین‌المللی را بر عهده دارد. امسال مسابقات قهرمانی آسیا در هند برگزار خواهد شد و نفرات تیم ملی ایران نیز تقریباً مشخص شده‌اند. رقابت‌های جام جهانی ورزش زورخانه‌ای در اصفهان برگزار می‌شود. مسابقات جام جهانی کشتی پهلوانی را هم داریم که تاکنون ۱۵ کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و احتمالاً دزفول میزبان آن خواهد بود. در دهه فجر مسابقات ورزش زورخانه‌ای با حضور کشورهای عضو اکو فجر برگزار می‌شود. همچنین هفته گذشته مسابقات در بخش زندان‌های کشور را داشتیم که مشهد میزبان آن بود. در آن رویداد رئیس سازمان زندان‌ها از انجامش خرسند بود و اعتقاد داشت که تاثیر زیادی در روحیه زندانیان دارد.

سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای ادامه داد: کمبود مربیان و داوران و مرشدان، از معضلات رشته ما است. در برخی استان‌ها زورخانه وجود دارد، ولی مربی و داور ندارند، به همین دلیل در حال برگزاری دوره‌های مختلف هستیم تا این معضل از بین برود. ما نشست‌های تخصصی زیادی با داوران، مربیان و مرشدان داشته‌ایم تا بتوانیم شرایط بهتری را به وجود بیاوریم.

باران چشمه درباره موضع فدراسیون پیرامون حضور بانوان در این رشته گفت: در سال‌های گذشته پیرامون این موضوع در فدراسیون صحبت شد که ورزش زورخانه‌ای در خانواده‌ها گسترش پیدا کند. وقتی سرپرست فدراسیون بودم، با معاونت بانوان مکاتبه کردیم و او گفت که حضور بانوان فعلاً منتفی است. در واقع این موضوع باید توسط وزارت ورزش تعیین و تکلیف شود.

وی درباره بودجه فدراسیون گفت: من ۱۵ دی ۱۳۹۹ وارد شدم و ۸۰۰ میلیون وارد فدراسیون شده بود و من در همان مدت کوتاه یک میلیارد پول وارد کردم. من برای سال جاری برنامه ۱۲ میلیاردی دادم، اما جمع‌بندی صورت گرفته دریافت مبلغ پنج میلیارد تومان شد. خدا را شکر تا این لحظه کمبود پول نداشته‌ایم و مسئولان در کنار این رشته بوده‌اند. تا الان کسری بودجه نداشته‌ایم، اما در ایجاد زورخانه، تکمیل زورخانه‌های نیمه کاره و خرید تجهیزات و ... نیاز به حمایت بیشتری داریم. این خبر را هم بدهم که ما جلسه‌ای با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم و اعضای کمیسیون قول دادند که برای سال آینده بودجه احداث یک زورخانه بین‌المللی اختصاص داده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟