برگزیدگان جشنواره هنری سازمان زندان‌ها معرفی شدند


برگزیدگان جشنواره هنری سازمان زندان‌ها معرفی شدند

کرمان - ایرنا - مراسم پایانی نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم ویژه مددجویان، کارکنان و سربازان مستقر در سازمان زندان ها به میزبانی کرمان روز چهارشنبه در محل گلزارشهدای این شهر با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل زندان های استان کرمان در این آیین با اشاره به برگزاری این جشنواره و نمایشگاه گفت: در مجموع ۲ هزار و ۸۳۱ اثر هنری در نمایشگاه و جشنواره آثار هنری مکتب حاج قاسم در این استان از هشتم تا ۱۸ دی ماه در حسینیه شهدای گلزار هدا به رقابت گذاشته شد.

سید مجتبی حسینی با اشاره به این مطلب که مکتب شهید حاج قاسم همیشگی بوده و هست، تاکید کرد: بر اساس تاکیدات ریاست سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ، پیاده سازی مکتب حاج قاسم در زندان های سراسر کشور مورد توجه ویژه قرا گرفته و در این راستا کرمان میزبان اولین نمایشگاه هنری مکتب حاج قاسم بود.

وی با اشاره به این مطلب که آثار این جشنواره در قالب های نقاشی، خطاطی، صنایع دستی، موسیقی و دلنوشته به نمایش عموم مردم گذاشته شد، تاکید کرد: این نمایشگاه با آثار هنری مددجویان، کارکنان و سربازان زندان های سراسر کشور برگزار شد تا عرض ارادت خود را به حاج قاسم اعلام کنند و شاهد هستیم در زندان های کشور و استان کرمان؛ فکر، مرام و نام حاج قاسم به میزان قابل توجهی در بین زندانیان تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل زندان های استان کرمان با تاکید بر این مطلب که حاج قاسم شخصیتی بود که همه مردم شیفته او بوده و هستند، تاکید کرد: امروز تاثیر مکتب حاج قاسم در زندان ها به میزانی است که موجب بازسازی شخصیت مددجویان و اصلاح رفتار مددجویان شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان نیز در این نشست گفت: قرآن کریم از مردان و زنانی که برای آرمان و فکر خود ایستادگی و مقاومت کرده اند نام برده و برخی از آن ها را به عنوان اسطوره های تاریخ یاد کرده است.

حجت الاسلام مهدی عربپور افزود: تلاش های فرهنگی شهید سلیمانی در این استان و سایر مناطقی مثال زدنی است.

وی ادامه داد: حاج قاسم تنها دعوت کننده نبود و مرد میدان شد و علاوه بر تلاش در حوزه های دفاعی در حوزه های اجتماعی، دینی، هنری و فرهنگی نیز اقدامات ماندگاری را به انجام رسانده است.

روایتگری درباره خاطرات سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نواختن زنگ آغاز و رونمایی از پوستر دومین مرحله جشنواره آثار هنری مکتب حاج قاسم و تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم از دیگر بخش های این برنامه فرهنگی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ