دولت‌های استکبار جهانی از جهل فکری و عقیدتی افراد بهره برداری می کنند


دولت‌های استکبار جهانی  از جهل فکری و عقیدتی  افراد بهره برداری می کنند

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، صباح الصافی، رئیس سازمان بین‌المللی دفاع از قربانیان تروریسم، در سخنانی در وبینار روز دوم کنفرانس وحدت ضمن ابراز خرسندی از شرکت در این کنفرانس، تصریح کرد: ما معتقدیم که بشریت در اقصی نقاط جهان بدون برخورداری از روحیه تعامل‌گرایانه و تکیه بر اصل گفت و گوی سازنده و نیز بدون تمرکز بر نقاط اشتراک و کنار...

دولت‌های استکبار جهانی  از جهل فکری و عقیدتی  افراد بهره برداری می کنند
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، صباح الصافی، رئیس سازمان بین‌المللی دفاع از قربانیان تروریسم، در سخنانی در وبینار روز دوم کنفرانس وحدت ضمن ابراز خرسندی از شرکت در این کنفرانس، تصریح کرد: ما معتقدیم که بشریت در اقصی نقاط جهان بدون برخورداری از روحیه تعامل‌گرایانه و تکیه بر اصل گفت و گوی سازنده و نیز بدون تمرکز بر نقاط اشتراک و کنار گذاشتن نقاط اختلاف، آینده‌ای‌ درخشان و سرشار از امنیت نخواهد داشت.

وی با بیان این که تروریسم و اقداماتِ خشونت‌آمیز سازمان‌یافته که توسط گروه‌های کوردل و جاهل رهبری می‌شود، خطری حقیقی برای تمامی بشریت در سراسر جهان به شمار می‌رود، گفت: مهمتر از این خطر، حمایت‌های فراوانی است که این گروه‌های تروریستیِ کوردل از سوی سران استکبار جهانی ـ چه به صورت پنهانی و چه به صورت آشکارا ـ دریافت می‌نمایند.

الصافی در ادامه افزود: واقعیت این است که دولت‌های استکبار جهانی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی وابسته به آن‌ها از جهل فکری و عقیدتی برخی افراد نهایت بهره‌برداری را کرده و آن‌ها را به قدرت‌های شرور تبدیل کرده اند.

وی با بیان این که امروز مبارزه و مقابله با افکار و عقاید جاهلانه و گمراه‌کننده که وارد ادیان آسمانی و افکار پاک انسانی شده‌است، یک ضرورت و تکلیف است، تاکیدکرد: این وظیفه و مسئولیت ما در جهان اسلام است که صاحبان این افکار و همچنین حامیان آن‌ها را در دادگاه‌های بین‌المللی به محاکمه بکشانیم.

رئیس سازمان بین‌المللی دفاع از قربانیان تروریسم با اشاره به حمایت‌های فراوان استکبار جهانی از تروریست‌های تکفیری گفت: با این‌حال، ما ایمان داریم که در نهایت بر تروریسم غلبه خواهیم کرد و بر آن فائق خواهیم آمد.

وی ادامه داد: ما در سازمان بین‌المللی دفاع از قربانیان تروریسم از تریبون همین کنفرانس بزرگ تمامی آزادگان در سراسر جهان و نیز تمامی مخالفان تروریسم، تکفیر و خشونت‌گرایی را به ایستادن در کنار خود در عرصه مبارزه با تروریسم و دفاع از قربانیان آن، فرا می‌خوانیم.

الصافی با بیان این که مبارزه با تروریسم با راهکارهای متعددی صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: در وهله اول، همگان باید بر لزوم پایان یافتن عملیات‌های تروریستی در نقاط مختلف جهان تأکید داشته باشند.

وی با بیان این که تأکید بر لزوم بازپس‌گیری حقوق سلب‌شده ملت‌ها و در رأس آن‌ها ملت فلسطین یکی از اشکال مبارزه با تروریسم است، اظهار داشت: ما همچنین بر لزوم یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای ایجاد پرونده‌های قضایی در دادگاه‌های بین‌المللی علیه عاملان انجام اقدامات تروریستی ـ چه افراد و چه گروه‌ها ـ تأکید داریم.

وی افزود: باید بدون هیچگونه تعارفات سیاسی، علیه احزابی که تروریست‌های تکفیری به آن‌ها گرایش دارند و نیز علیه طرف‌هایی که از احزاب مذکور حمایت به عمل می‌آورند، در دادگاه‌های بین‌المللی اقدام کرد.

رئیس سازمان بین‌المللی دفاع از قربانیان تروریسم با اشاره به این که در این میان، برخی «شیوخِ خشونت و تکفیر» نیز وجود دارند که به سلسله اقدامات و عملیات‌های تروریستی، مشروعیت دینی می‌بخشند، تاکید کرد: این دست از افراد نیز باید مورد محاکمه قرار گیرند.

وی در ادامه بر لزوم پیگرد قضایی مدیران و مسئولان کانال‌ها و شبکه‌های رسانه‌ای که اقدام به نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت می‌کنند، تاکید کرد و افزود: ما بر لزوم مجرم شناخته شدن جنبشِ صهیونیستی و نیز جرم‌انگاری هرگونه رابطه و تعامل با این رژیم تأکید داریم. علت هم آن است که رژیم صهیونیستی جنایت‌های زیادی مرتکب می‌شود و هم‌اکنون نیز اراضی فسطینیان را تحت اشغال خود درآورده است.

وی همچنین تاکیدکرد: این رژیم، غیرنظامیان اعم از زنان، کودکان و افراد کهنسال را به ناحق به قتل می‌رساند کما اینکه گروه‌های کوردل نظیر «داعش»، «القاعده»، «جبهه النصره» نیز باید در عرصه بین‌المللی مجرم شناخته شوند.

لزوم احقاق حقوق قربانیان پدیده شوم تروریسم و جبران خسارت‌های مالی و معنوی تمامیِ آن‌ها از دیگر مواردی بود که الصافی بر آن تاکید کرد و اظهار داشت: ما از تمامی سازمان‌های بین‌المللی فعال در عرصه حقوق بشر می‌خواهیم که با هدف اعتلای ارزش‌های انسانی در کنار قربانیان تروریسم بایستند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت رسانه‌های بین‌المللیِ بی‌طرف و مُنصف قربانیان تروریسم گفت: ما خواستار اعمال فشارهای بین‌المللی بر سران استکبار جهانی برای توقف «تروریسم دولتی» علیه ملت‌های آزاده هستیم. امروز اعمال تحریم‌های اقتصادی ظالمانه بر ملت‌های مسلمان و آزاده به یکی از اشکال اصلی و اساسی «تروریسمِ دولتی» تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان