مسوولان با خدمات‌رسانی مشکلات گلزارهای شهدا را برطرف کنند


مسوولان با خدمات‌رسانی مشکلات گلزارهای شهدا را برطرف کنند

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین خواستار اهتمام و توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان بویژه  آب ، برق  و راه در ساماندهی گلزار شهداء شد.

به گزارش ایرنا ، علی فرخزاد رور چهارشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای استان در استانداری قزوین افزود: مسوولان آب، برق و راه‌سازی استان اقدامات لازم را جهت خدمات‌رسانی به گلزارهای شهدا انجام دهند تا گلزاری با مشکل مواجه نشود.
وی اظهار داشت : مسوولان دستگاه‌های اجرایی کمیته گلزارهای شهدای استان پیگیر مصوبات کمیته باشند تا ساماندهی این مکان‌های مقدس در اسرع وقت انجام شود.
فرخزاد ساماندهی گلزار شهدا را یکی از مهمترین وظایف مسوولان استان دانست و افزود: دستگاههایی اجرایی در تشکیل این کارگروه جهت احصای مشکلات و هماهنگی جهت رفع آنها اقدام کنند .
این مسوول اضافه کرد: باید محدوده گلزار شهدای شهر شریفیه و فضاهای خالی که در این محدوده وجود دارد مشخص شود تا دفن اموات غیر شهید در این فضا اتفاق نیفتد.
وی تصریح کرد: همچنین باید جلسه‌ای بین چند تن از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ساماندهی گلزار شهدای شهر شریفیه برگزار شود تا با مشخص شدن چندین راهکار در شورای تامین مطرح گردد و مصوبه آن با هدف پشتیبانی قانونی جهت اجرا اخذ شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین به تعویض سنگ مزار شهدای قزوین اشاره کرد و گفت: شهرداری قزوین در تخصیص اعتبارات این سنگ‌ها اهتمام ویژه داشته باشد تا این پروژه در سال جاری به اتمام برسد.
وی با اشاره به ساخت قطعه شهدای مفقودالاثر در گلزار شهدا افزود: باید زیرساخت‌ها و احداث قطعه فوق با اعتبارات استانی و شهرستانی جهت گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز از ایجاد قطعه شهدای مفقودالاثر قزوین در گلزار شهدای شهر قزوین خبر دادو گفت: به منظور تکریم و یادبود این شهدای والا مقام ایجاد این مکان ضروری است غلامرضا حقایق‌پور با بیان اینکه استان قزوین ی ۱۸۴ شهید مفقودالاثر دارد، افزود : برای یادبود این شهدا مقرر شده قطعه شهدای مفقودالاثر در ضلع شرقی گلزار شهدا ایجاد شود.
وی اظهاز داشت : اکنون این مکان با همکاری شهرداری قزوین در حال پاکسازی است تا اقدامات لازم برای آماده‌سازی قطعه شهدای مفقودالاثر انجام شود.
حقایق پور ادامه داد: مقرر شده اعتبارات ساخت قطعه شهدای مفقودالاثر استان قزوین از طریق اعتبارات استانی و شهرستانی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا و معرفی آنها به آحاد جامعه انجام شود.
وی با اشاره به تعویض سنگ مزار شهدای شهر قزوین تصریح کرد: در اجرای این تعویض، شهرداری قزوین همکاری‌های خوبی با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته و اکنون نیز ۱۳۰ سنگ مزار شهید باقی مانده که با مساعدت مسوولان این نهاد پروژه فوق به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه قزوین جزو محدود استان‌هایی است که یک بار ساماندهی همه گلزارهای شهدای آن انجام شده است، افزود: اکنون سنگ مزارهای شهدا به دلیل شرایط آب و هوایی و گذشت زمان دچار تخریب شدند و نیازمند بازسازی هستند.
این مقام مسئول اضافه کرد: زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که در گلزارهای شهدا در روستاها وضعیت آب، برق و جاده مناسبی نداشته باشند، لذا مسوولان در خدمات‌رسانی به این مکان‌های مقدس جهت بهره‌برداری معنوی مردم اهتمام ویژه داشته باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به آبرسانی گلزارهای شهدا اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۴۰ روستا فاقد آب هستند که نام این روستاها به شرکت آب و فاضلاب اعلام شده تا در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.
حقایق‌پور افزود: همچنین گلزارهای شهدایی که مقرر شده در طرح هادی ساماندهی شوند اسامی آنها برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی براساس اولویت‌بندی ارسال شده تا اقدامات لازم در این راستا انجام شود.
وی از مسوولان شرکت توزیع نیروی برق خواست در برق‌رسانی گلزارهای شهدا در روستاها عنایت ویژه داشته باشند تا مشکلات روشنایی این مکان‌های مقدس برطرف شود.
حقایق پور با بیان اینکه دفن اموات غیر شهید در گلزار شهدا ممنوع است، گفت: در این مکان‌های مقدس طبق قانون و شرع فقط شهدا به خاک سپرده می‌شود و شهرداری‌ها باید از دفن اموات غیر شهید جلوگیری کنند.
مدیرکل بنیاد شهید قزوین اضافه کرد: تخصیص بودجه برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان قزوین در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تعیین شده که با انجام این مهم گلزارهای قابل توجهی در سال جاری ساماندهی خواهند شد.
وی گفت: مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران با نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی مکاتباتی جهت ساماندهی گلزارهای شهدا انجام دادند که خوشبختانه در این راستا اعتبارهای خوبی از بوئین‌زهرا جذب شده و مابقی نیز در حال انجام است.
حقایق‌پور افزود: مسوولان دستگاه‌های اجرایی ابتدای سال که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستانی برای اجرای پروژه‌های عمرانی اعتبار درخواست می‌کنند برای ساماندهی گلزارهای شهدا نیز درخواست ارائه دهند تا این ساماندهی تسهیل یابد.
در ادامه این جلسه، مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین گزارشی از روند عملکرد ساماندهی گلزارهای شهدا ارائه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس