استاندار فارس:محور دشت ارژن-تنگ ابوالحیات، دی ماه به بهره برداری برسد


استاندار فارس:محور دشت ارژن-تنگ ابوالحیات، دی ماه به بهره برداری برسد

شیراز-ایرنا- استاندار فارس در نخستین سفر شهرستانی خود پس از تصدی این منصب، مسائل و مشکلات شهرستان کوهچنار را بررسی کرد و مقرر شد که محور دشت ارژن-تنگ ابوالحیات تا دی ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

بر اساس مطلب دریافتی چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس،بازدید از روند اجرای محور دشت ارژن - تنگ ابوالحیات، نخستین برنامه این سفر یک روزه بود.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جریان این بازدید به پیشرفت ۸۶ درصدی این پروژه اشاره‌ کرد و گفت : بزرگراه دشت ارژن – تنگ ابوالحیات به طول ۲۱ کیلومتر در حال احداث است و در این مسیر دو تونل و ۵ پل وجود دارد.

به دستور استاندار فارس مقرر شد عملیات اجرایی این پروژه تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ به پایان برسد.

تکمیل پروژه آبرسانی به سه روستای کنده‌ای، دوسیران و باغستان ابوالحیات تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

آبرسانی به سه روستای کنده‌ای، دوسیران و باغستان ابوالحیات از دیگر مواردی بود که استاندار فارس پس از بازدید میدانی در خصوص آن تصمیم گرفت.

براساس دستور ایمانیه در جلسه شورای اداری شهرستان کوهچنار مقرر شد این سه پروژه تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

درخواست شهرداری نودان برای الحاق بخشی از زمین‌های محدوده این شهر نیز به تایید شورای اداری رسید.

استاندار فارس همچنین با الحاق ۹ هکتار از اراضی محدوده شهر نودان برای استفاده در طرح اقدام ملی مسکن موافقت کرد.

استاندار فارس اعلام کرد: این اراضی با هدف ساخت ۲۲۰ واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن الحاق خواهد شد و اداره راه و شهرسازی موظف است با هماهنگی منابع طبیعی این موضوع را برای تصویب به کارگروه امور زیربنایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه دهد.

بررسی مشکلات تأسیسات و تجهیزات ناحیه صنعتی قائمیه از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن پرداخت و برنامه زمان بندی برای جا به جایی چاه آب و همچنین تامین برق و گاز در این ناحیه مشخص شد.

ایمانیه گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی موظف است تا یک ماه آینده مجوزهایی را که بیش از یک سال است اجرا نشده لغو کند.

وی پیشنهاد داد: با همکاری سازمان جهادکشاورزی این ناحیه صنعتی در شهرستان کوهچنار به صنایع تبدیلی اختصاص یابد.

احداث پل و مسیر دسترسی ناحیه صنعتی مذکور

استاندار فارس، تأمین زمین برای ایجاد مجتمع اداری در این شهرستان را الزامی دانست و دستور داد تا دو ماه آینده جانمایی این مجتمع انجام شود تا هر یک از ادارات دولتی مکان مناسبی در اختیار داشته باشند.

تعیین تکلیف محل دفن زباله برای شهرهای قائمیه، نودان و نورآباد طی یک ماه آینده، طراحی شبکه فاضلاب قائمیه، شبانه روزی شدن درمانگاه شهر نودان و برق رسانی به جاده شیراز-نودان از دیگر مصوبات جلسه شورای اداری در شهرستان کوهچنار بود.

ایمانیه ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان شاهد توسعه روز افزون این منطقه در سایه همدلی مردم و مسئولان باشیم.

شهرستان کوهچنار در غرب استان فارس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو