مراکز درمانی البرز روزانه به 2 هزار بیمار کووید19 خدمات ارائه می دهند


مراکز درمانی البرز روزانه به 2 هزار بیمار کووید19 خدمات  ارائه می دهند

کرج - ایرنا- سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با بیان اینکه میزان مراجعه بیماران کووید19 به درمانگاه های استان ثابت مانده است، اعلام کرد که اکنون مراکز بهداشتی درمانی البرز روزانه به یک هزارو800 تا 2 هزار بیمار سرپایی کووید19 خدمات ارائه  می دهند.

دکتر مهرداد بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این آمار بیانگر آن است که هنوز شمار مبتلایان به کووید ۱۹ ثابت بوده و مردم باید هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام و پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز به میزان مصرف واکسن کرونا در استان البرز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن در استان البرز تزریق شده است که یک میلیون ۷۰۰ هزارنفر حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند.

بابایی اظهار داشت: تاکنون حدود ۷۰درصد افراد واجد شرایط استان البرز حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند که ۳۰ درصد تا ۱۰۰ درصد فاصله داریم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت: اکنون واکسن های مختلف شامل آسترازنکا، برکت و سینوفارم دردسترس مردم قرار دارد و هیچ محدودیتی برای تزریق نیست.

وی تاکید کرد که مردم باید واکسن را بزنند و از اول آبان ماه امسال اصناف برای ادامه فعالیت خود باید حداقل دز اول را تزریق کرده باشند و دز دوم نیز به تدریج تکمیل کنند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز گفت : کارمندان ادارات اگر واکسن تزریق نکرده باشند نمی توانند در محل کار خود حضور یابند.

وی بیان داشت : از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری البرز حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هدف واکسیناسیون قرار دارند.

بابایی افزود: بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان استان البرز دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی درخصوص ایمنی دز اول واکسن کرونا گفت: افرادی که دز اول واکسن را دریافت می کنند ۲ هفته بعد بدن آنها مقداری در مقابل با ویروس کرونا ایمن می شود اما زمانی که دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند بیشترین ایمنی را در مقابل این ویروس خواهند داشت.

بابایی بیان داشت : تا مردم دز دوم واکسن کرونا را تزریق نکنند و ۲ هفته نیز سپری نشود ایمنی حداکثری را نخواهند داشت.

وی تاکید کرد که مردم حتی پس از تزریق دز دوم واکسن کرونا باید همچنان پروتکل ها را رعایت کنند تا ویروس مهار شود و از جهش آن جلوگیری به عمل آید.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز افزود: اکنون ۳۶ مرکز تجمیعی برای تزریق واکسن کرونا فعال است .

بابایی ، راه اندازی ۲ واحد سیار واکسیناسیون را از دیگر اقدامات در استان البرز برشمرد و گفت : این واحدها در قالب اتوبوس آمبولانس به محلاتی که مردم به هر دلیل امکان تزریق واکسن را ندارند مراجعه می کنند و عملیات واکسیناسیون را انجام می دهند.

وی یاد آور شد: ساکنان مناطقی مانند خط چهارحصار، چهارراه طالقانی، میدان حصارک ، محله اهری و امامزاده محمد (ع) در کلانشهر کرج با استفاده از اتوبوس آمبولانس واکسینه می شوند.

وی دربخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: واکسن آنفلو آنزا برای افراد مسن ، کودکان ، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه ای دارند در داروخانه ها در دسترس قرار گرفته است.

بابایی تاکید کرد که فاصله زمانی بین واکسن کرونا و آنفلوآنزا باید حداقل ۲ هفته باشد.

وی اظهار داشت : افرادی که واکسن های سینوفارم و برکت را تزریق کرده اند دز سوم را می توانند هم سینو فارم و هم واکسن برکت، آسترازنکا و کووپارس تزریق کنند.

همچنین کسانی که آسترازنکا و اسپوتنیک را تزریق کرده اند می توانند آسترانزنکا و کووپارس را دریافت نمایند.

اکنون ۲ شهرستان تابعه البرز نارنجی ، چهارشهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی