تاثیرگذاری طلاب در جامعه نیازمند ارتقای علمی آنان است


تاثیرگذاری طلاب در جامعه نیازمند ارتقای علمی آنان است

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مرکز بزرگ اسلامی به دنبال ارتقای ابعاد علمی و ایجاد زیرساختهای لازم است تا با تعمیق تحصیل طلاب، تاثیرگذاری آنان در جامعه را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در همایش هفته وحدت و تجلیل از طلاب برتر و تقریبی کردستان اظهار داشت: طلبگی دارای شرایط ویژه‌ای است که نمی‌شود به آن به عنوان شعل نگاه کرد؛ چرا که طلبه به دنبال فراگیری و عمل به آموزه‌های دینی و پیاده کردن آن در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌ها و مدارس علمیه باید استاد محور بوده و معلمانی اخلاق مدار داشته باشند، اضافه کرد: مرکز بزرگ اسلامی به دنبال تربیت طلابی است که بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند و در این راه به دنبال ارتقای همه جانبه مرکز هستیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان به ویژگی افرادی که باید با آنها نشست و برخاست داشت تا بتوان تاثیرگذار بود، اشاره و تاکید کرد: طلبه بدون علم و تقوا و معنویت نمی تواند کاری از پیش ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی یادآور شد: طلبه با مدارا و اخلاق نیکو می‌تواند الگو و مرجعی باشد که مردم با دیدن او به یاد خدا بیفتد و علاوه بر آن وقتی مردم با او حرف می‌زنند به علم‌شان افزوده شود.

وی با بیان اینکه آگاهی و دانش بالا، لازمه پاسخگویی درست به مردم است، اظهار داشت: عمل طلاب و روحانیون است که دیگران را ترغیب به عبادت می‌کند و تنها با وعظ و موعظه نمی توان تاثیرگذار بود.

تاثیرگذاری طلاب در جامعه نیازمند ارتقای علمی آنان است

هفته وحدت انقلاب اسلامی را بیمه کرد

فرماندار سنندج هم در این همایش اظهار داشت: هفته وحدت از اصول و تئوری‌هایی است که از اوایل انقلاب به تدبیر امام خمینی (ره) شکل گرفت و توانست یکی از تهدیدهای ایران و اسلام را به فرصتی برای همگرایی و وفاق و اتحاد مذاهب اسلامی تبدیل کند.

یحیی نظری تاکید کرد: هفته وحدت از مولفه‌هایی است که انقلاب را بیمه کرد و روزنه رسوخ دشمن برای ایجاد اختلاف را بست، پس حفظ اتحاد، تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمن است.

وی با بیان اینکه سیر تاریخی و تلاش شخصیتها برای اتحاد جهان اسلام در طول تاریخ نشان دهنده اهمیت وحدت اسلامی است، اضافه کرد: ایران اسلامی تنها کشوری است که همه جانبه و با همه امکانات پشت قضیه وحدت ایستاد و در عمل و رفتار پایبندی به آن را اثبات کرد.

فرماندار سنندج تاکید کرد: امروز در ارائه خدمت توسط نظام اسلامی هیچ تفاوتی بین اهل تسنن و تشیع شاهد نیستیم و تبعیضی در این زمینه وجود نداشته است، هرچند دشمنان می خواهند این خدمت را وارونه جلوه دهند.

نظری حمایت ایران اسلامی از فلسطین، سوریه و هرجایی که ندای دادخواهی مسلمانی بلند بوده، بدون نگرش مذهبی را برگرفته از آرمانهای انقلاب دانست و گفت: جنایات افغانستان نشان داد که افراطی‌گری دنیای اسلام را تهدید می کند و دشمن در قالب ادعای دولت اسلامی دارد از پشت به جهان اسلام خنجر می‌زند.

وی تاکید کرد: انتصاب امیردریادار شهرام ایرانی به عنوان فرمانده نیروی دریایی و ماموستا عبدالسلام کریمی بعنوان مشاور اقوام رییس جمهوری نشان روشنی از اعتماد نظام اسلامی به مردم کردستان است.

فرماندار سنندج در ادامه با بیان اینکه سنندج تنها مرکز استان در کشور با وضعیت قرمز کرونا بدلیل رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی و واکسیناسیون ضعیف است، از علما و روحانیون خواست تا در این زمینه با کار فرهنگی نگذارند که وضعیت وخیم موج پنجم به موج ششم گره بخورد.

از ۱۲ ربیع‌الاول ولادت نبی مکرم اسلام (ص) به روایت اهل سنت تا ۱۷ این ماه که اهل تشیع آن را سالروز میلاد فخر کائنات می‌دانند، به‌ نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟