رییس سازمان حفاظت محیط زیست از چند طرح محیط زیستی در مشهد بازدید کرد


رییس سازمان حفاظت محیط زیست از چند طرح محیط زیستی در مشهد بازدید کرد

مشهد-ایرنا- علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از چند طرح زیست محیطی مشهد بازدید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا یکی از این طرحها بزرگترین خاکچال مهندسی دفن پسماندهای عادی کشور به مساحت ۲۹ هکتار بود که در سه مرحله برنامه ریزی شده و مرحله نخست آن با سرمایه گذاری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است

خاکچال (لندفیل) به گودال یا محلی گفته می شود که انواع زباله و پسماند به آنجا منتقل و دفن می‌شود.

این خاکچال در کنار داشتن هفت حوضچه برای مدیریت شیرابه ها، قابلیت گنجایش دفن زباله های کلانشهر مشهد به مدت سه سال را نیز دارد.

خاکچال اختصاصی پسماند پزشکی مشهد نیز که با ملاحظات زیست محیطی در حال حاضر روزانه افزون بر ۲۰ تن پسماند پزشکی از مراکز درمانی به این خاکچال هدایت شده و مدیریت می‌شود دیگر محل بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از چند طرح محیط زیستی در مشهد بازدید کرد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین در بازدید از رودخانه کشف رود که با تهدیدات و مشکلات فراوانی نظیر تخلیه فاضلابهای آلوده، ورود انواع پسماندها در بستر، تجاوز به حریم بستر ،تهدید سیلاب و بهره برداریهای غیرمجاز از فاضلاب آلوده برای آبیاری محصولات کشاورزی مواجه است در جریان روند اجرای طرح ساخت نخستین تصفیه خانه سپتاژ کشور در شهر مشهد قرار گرفت.

این تصفیه خانه در راستای طرح ساماندهی کشف رود و با ظرفیت روزانه سه هزار متر مکعب فاضلاب سپتاژ در زمینی به مساحت هشت هکتار در حال ساخت است.

از عوامل اصلی آلایندگی کشف رود نقص در عملکرد تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر مشهد، عدم کارایی مناسب برخی از تصفیه خانه های فاضلاب شهری و نیز عدم تناسب ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب مشهد با فاضلاب تولیدی در این شهر است که این موارد در این بازدید به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید از مجتمع آموزشی سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، نیروگاه بیوگازسوز و کارخانه بازیافت کاغذ از جمله بازدیدهای دیگر رییس سازمان محیط زیست در مشهد بود و چند طرح دیگر نیز عصر امروز با حضور سلاجقه در مشهد و خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد که افتتاح حضوری دبیرخانه ملی اسلام و محیط زیست، سایت اسلام زیست و درگاه‌های استانی سایت ملی انسان و محیط زیست در مشهد از جمله این طرحهاست.

همچنین پایش تصویری واحدهای تابعه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و تعدادی از پاسگاه‌های محیط بانی، افتتاح پاسگاه محیط بانی تیوان درگز به عنوان یکی از پاسگاه‌های شاخص و مجهز کشور، افتتاح طرح برق رسانی توسط پنل‌های خورشیدی به تمامی پاسگاه‌های محیط بانی خراسان رضوی که متصل به شبکه برق سراسری نیستند نیز به صورت برخط انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها