امام جمعه ارومیه: اهمیت مساله وحدت برای جهان اسلام باید تبیین شود


امام جمعه ارومیه: اهمیت مساله وحدت برای جهان اسلام باید تبیین شود

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مساله وحدت که در آیات مختلف قرآن کریم به اهمیت آن پرداخته شده است باید برای جهان اسلام و مسلمانان تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی عصر روز پنجشنبه در گردهمایی علمای شیعه و سنی شمال آذربایجان غربی در منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: وحدت بین مذاهب در استان با تنوع مذاهب قابل قبول است ولی کافی نیست و باید وحدت و مودت بین مردم بیشتر شود.

وی اضافه کرد: همه باید نسبت به مساله وحدت حساس بوده و علیه افرادی که تلاش می کنند به اختلافات دامن می زنند، متحد شده و اجازه ایجاد اختلاف در جامعه را ندهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: وظیفه علما در جامعه نیز این است که مردم را نسبت به اهمیت مساله وحدت آگاه کنند زیرا تلاش بیشتر آنان موجب اخوت و برادری بیشتر در جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) و سبک زندگی آن حضرت برای شیعه و سنی الگو و سرمشق بزرگی است که باید در زندگی ما جاری و ساری شود.

وی تاکید امام راحل به مساله وحدت را برگرفته از آیات قرآن و سیره پیامبر (ص) عنوان کرد و گفت: در قرآن کریم آیات بسیاری بر ضرورت اتحاد، انسجام و همدلی بین امت اسلامی تأکید دارند.

وی اظهار داشت: اختلاف بین نژادها و زبان ها نشانه های الهی است اما عده ای اختلاف ها را دستاویز ایجاد تفرقه می کنند که مقابله با این تفرقه ها وظیفه علما و اندیشمندان جامعه است تا با استفاده از احادیث و آیات قرآنی از دامن زدن به تفرقه بکاهند .

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه امام صادق (ع) یکی از بهترین الگوهای وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی است، افزود: ائمه چهارگانه اهل سنت به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از شاگردان امام صادق (ع) بودند و در خصوص علم و تقوای حضرت جملات بسیاری بیان کرده اند.

وی همچنین با بیان اینکه اتحاد بین مسلمانان در کشور به سادگی به دست نیامده است، اظهارداشت: برای این اتحاد و همدلی بسیار هزینه پرداخت و خون ها ریخته شده است از اینرو باید قدر آن را دانست و در حفظ و حراست از این وحدت تلاش کرد.

وحدت و همبستگی در منطقه آزاد ماکو به عینه شاهد هستیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این گردهمایی اظهار داشت: در منطقه آزاد ماکو می توان به خوبی وحدت و همبستگی و عدم تمرکز متعصبانه و کورکورانه بر تفرقه بین مذاهب را در میان مردم این منطقه مشاهده کرد.

امام جمعه ارومیه: اهمیت مساله وحدت برای جهان اسلام باید تبیین شود

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: با مشارکت علمای دینی شیعه و سنی و تحقق بیش از پیش تقریب در بین علما، باید انسجام و وحدت مردم و جامعه اسلامی در این منطقه برای توسعه و پیشرفت بیش از پیش این منطقه را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم کارآمدی نظام اسلامی در این زمینه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و توسعه به معنای عام آن بسیار موثر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیازمند ا است، اظهار داشت: امت اسلامی برای مصون ماندن از شرّ توطئه ها و فتنه های رژیم صهیونیستی در منطقه باید ضمن اتحاد و انسجام داخلی بسیار هوشمندانه و هوشیارانه برخورد کنند.

دشمنان اسلام با پیش کشیدن افتراقات سعی بر تفرقه افکنی دارند

امام جمعه ماکو نیز در این همایش با بیان اینکه مهمترین مسائل اجتماعی و سیاسی در دین مبین اسلام اتحاد و انسجام وحدت و همدلی است، گفت: دشمنان اسلام نیز با همین مسئله سعی دارند بین مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کنند .

امام جمعه ارومیه: اهمیت مساله وحدت برای جهان اسلام باید تبیین شود

حجت الااسلام سیدمحمد هاشمی افزود: وحدت و همدلی از آرمان های مقدس حضرت امام خمینی( ره) است که الهام گرفته از آیات وحی قرآن کریم است.

وی در ادامه با بیان اینکه در قرآن کریم در مورد وحدت آیاتی متعددی آمده است، اضافه کرد: در این آیات همواره بر وحدت مسلمانان و دوری از اختلافات و تفرقه تاکید شده است.

امام جمعه ماکو در ادامه با اشاره بر اینکه امروزه دشمنان با پیش کشیدن افتراقات سعی و تلاش می کنند که پیروان مذاهب را بر علیه هم تحریک و تخم نفاق را در بین این مذاهب بکارند، اظهار داشت: اما ملت ایران در زیر سایه رهبر معظم انقلاب اجازه نخواهند داد که دشمن با اختلاف افکنی بین امت اسلامی به اهداف شوم خود برسند.

پیام هفته وحدت تقریب بین مذاهب زمینه سازی وحدت اسلامی است

امام جماعت اهل سنت ماکو، نیز در این همایش گفت: پیام هفته وحدت تقریب بین مذاهب برای زمینه سازی جهت وحدت اسلامی است که با کمک و تعامل پیروان مذاهب به ویژه علمای آنها امکان پذیر است.

ماموستا آیت بکری با بیان اینکه امروز در جهان اسلام پیروی از نقشه های شوم دشمنان به جز نابودی نتیجه ای ندارد افزود: در قرآن کریم به جایگاه و اهمیت وحدت اشاره شده و اساس تعالیم بر قرآن اتحاد بین مسلمین بنا نهاده شده و یکی از مولفه های مهم وحدت هم توجه به آیات قرآن کریم عنوان شده است.

به گزارش ایرنا، در پایان این گردهمایی از شماری از علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن تجلیل شد.

فاصله زمانی میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالروز ولادت پیامبر اسلام (بنابر روایات اهل سنت) تا ۱۷ ربیع الاول (بنابر روایات شیعه) با درایت امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا