قالیباف: با کمک قوای دیگر تلاش می‌کنیم باری از دوش مردم برداریم


قالیباف: با کمک قوای دیگر تلاش می‌کنیم باری از دوش مردم برداریم

رئیس مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم با بیان اینکه هماهنگی و همدلی میان قوا کفایت نمی‌کند، اظهار داشت: این موضوعات باید منجر به هم‌افزایی برای حل مشکلات شود به خصوص که مردم در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه، 29 مهرماه) به منظور دیدار با آیات عظام، علما و مراجع تقلید به شهر کریمه اهل بیت(س)، قم سفر کرده است، با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، دیدار و گفت و گو کرد.

قالیباف در این دیدار ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر مهربانی حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، یاد و خاطره شهید سعیدی را گرامی داشت و گفت: در روز تودیع و معارفه آیت الله رئیسی و حجت الاسلام اژه ای مطرح کردم که ما وظیفه همکاری داشته و محکوم به موفقیت هستیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و همدلی میان قوا کفایت نمی کند، اظهار کرد: این موضوعات باید منجر به هم افزایی برای حل مشکلات شود به خصوص که مردم در شرایط سخت معیشتی به سر می برند.

وی افزود: خانواده هایی را می شناسم که در گذشته می توانستند از پس هزینه های خود برآیند و به دیگران نیز کمک کنند اما همان ها امروز نمی توانند حتی مشکلات خود را رفع کند چه رسد که به دیگران کمک کنند و صورت خود را با سیلی سرخ نگاه می دارند.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه گرانی از مشکلات جدی است، عنوان کرد: مردم انتظار دارند ما صدای آنها در مجلس باشیم که انصافا هماهنگی هایی شده که غیر از اینکه حدود 3 جلسه در هفته داریم، غیر از آن هر هفته سه نفری (رؤسای قوا) موضوعات مختلف را در جلسات چند ساعته بررسی می کنیم و امیدواریم بتوانیم باری از دوش مردم برداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اکنون اجماعی در کشور وجود دارد اما در روش ها و ابزارها اختلاف نظر داریم که طبیعی بوده و در زمان جبهه نیز بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان نیز همه معتقد به جنگ برای دفاع بودیم اما در روش ها اختلاف نظر داشتیم. اکنون نیز در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اجماع داریم و خود را موظف می دانیم از این اجماع، بزرگ ترین خلاقیت و خدمت را در موضوعات مختلف ایجاد کنیم.

احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنوری نمایندگان قم در مجلس و بهرام سرمست استاندار این استان نیز در این دیدار حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی نیز در این دیدار گفت: در کنار محبت به اهل بیت باید از دشمنان زمان خود نیز برائت جوییم و این وحدت و تقرب ما به سوی خدا خواهد بود که نیازمند است آنها را اظهار هم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات ما انتخاب شما، آقای رئیسی و آقای اژه ای بود که در سه قوه حضور داشته و متحد باشند که نمونه آن را تا کنون در سال های پس از انقلاب نداشتیم و این نکته لازم به ذکر است که دشمنان نمی خواهند شما رؤسای قوا با یکدیگر وحدت داشته باشید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان معیشت را یکی از مهم ترین دغدغه های مردم دانست و خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور طرح ها و برنامه های خوبی دارد اما وضعیت مالی آنها خوب نیست که باید در جریان بررسی لایحه بودجه به آن توجه شود.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از این دیدار، به حرم پاک و مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شده و به زیارت، اقامه نماز و قرائت زیارت نامه پرداخت.

پایان پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...