کارکنان پالایشگاه نفت بندرعباس عقاب شاهی را از مرگ حتمی نجات دادند


کارکنان پالایشگاه نفت بندرعباس عقاب شاهی را از مرگ حتمی نجات دادند

بندرعباس- ایرنا- جمعی از کارکنان شرکت پالایش نفت بندرعباس در اقدام جالب توجه یک بهله پرنده شکاری کمیاب و در معرض خطر انقراض را از مرگ حتمی نجات دادند.

به گزارش به ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس، در این اتفاق کارکنان واحد آبگیر دریای این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست موفق به نجات یک بهله پرنده شکاری با نام عقاب شاهی (شاه باز ) شده و آن را به اداره کل محیط زیست هرمزگان تحویل دادند.
بر اساس این گزارش، تعدادی از کارکنان واحد آبگیر دریا این شرکت در مسیر بازگشت به پالایشگاه متوجه یک گونه پرنده شکاری در کنار جاده می شوند که به دلیل آسیب دیدگی و گرمازدگی قادر به پرواز نبود که با احتیاط های لازم پرنده آسیب دیده به پالایشگاه منتقل و به اداره کل محیط زیست هرمزگان نیز اطلاع داده می شود.
️با حضور کارشناسان محیط زیست و تحویل این پرنده مشخص می شود که این پرنده شکاری با نام عقاب شاهی از خانواده شاهین سانان است که بسیار کمیاب و در معرض خطر انقراض است.
بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان، این پرنده پس از مداوا و بررسی و ثبت مشخصات در زیستگاه خود در دامنه های کوه گنو رها سازی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج