راه‌اندازی پویش پیشگیری از مرگ خاموش در شیراز


راه‌اندازی پویش پیشگیری از مرگ خاموش در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، از راه‌اندازی پویش پیشگیری از مرگ خاموش در راستای استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و کاهش آمار مرگ و میر و مسمومیت‌های ناشی از حوادث گازگرفتگی در این کلانشهر خبر داد.

محمدهادی قانع گفت: پویش پیشگیری از مرگ خاموش در راستای آموزش صحیح مخاطرات گاز مونوکسیدکربن، استفاده صحیح از وسایل گرمایشی، کاهش آمار مرگ و میر و مسمومیت‌های ناشی از حوادث گازگرفتگی با مونوکسید کربن، در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آتش نشانی، قانع بیان کرد: بررسی چرایی وقوع حوادث ناشی از مسمویت با گاز مونوکسید کربن حاکی از این است که متاسفانه سهل انگاری‌ها و نداشتن اطلاعات کافی در این باره طی سال‌های اخیر بسیاری از شهروندان را به کام مرگ کشانده است.

او با تاکید بر این نکته که در صورت اطلاع از دانش‌ فنی و نحوه صحیح استفاده از وسایل گرمایشی هیچگاه حادثه‌ای رخ نخواهد داد، از شهروندان خواست تا هنگام نصب وسایل گرماسوز نسبت به سالم بودن وسیله گرمایشی اطمینان خاطر پیدا کنند و در صورت مشاهده هر گونه مشکل از مشاوره تعمیرکاران مجاز که تخصص لازم در این زمینه دارند، بهره ببرند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد این هستیم که پس از صدور مجوز پایان کار یک ساختمان، با استفاده از ابزار نامناسب خود افراد اقدام به لوله کشی‌های غیراستاندارد می‌کنند و موضوعاتی حادث می‌شود که خوشایند نیست.

قانع اضافه کرد: در زمان راه‌اندازی بخاری باید خروجی گاز که یکی از آنها مونوکسید کربن است به دوکش‌های استانداردی که از قبل مورد تایید مهندسین قرار گرفته، متصل شود.لوله‌های بخاری نیز باید استاندارد و ترجیجا از جنس گالوانیزه باشد، تا مکش دچار مشکل نشود.

او با تاکید بر کنترل مسیر دودکش‌ها به صورت هفتگی، عنوان کرد: هر وسیله گرمایشی که نیاز به سوخت دارد و ایجاد شعله می‌کند باید دارای یک خروجی و دودکش مجزا باشد، اما در برخی ساختمان‌ها این مهم رعایت نشده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین از شهروندان خواست تا انتهای خروجی دودکش‌ها که در پشت بام قرار گرفته فاصله یک متری بین کف پشت بام تا خروجی دودکش‌ها و از دیوارها و ساختمان‌های مجاور نیز حداقل فاصله ۱.۵ تا دو متری رعایت شود تا شاهد تهویه مناسب در منازل باشیم.

قانع با تاکید بر تجهیز انتهای خروجی دودکش‌ها به یک کلاهک، گفت: در برخی حوادث شاهدیم که خروجی دودکش‌ها در حیاط خلوتی که دارای سقف است، تعبیه شده که خود ایجاد مشکل می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022