شمار قربانیان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 973 نفر رسید


شمار قربانیان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 973 نفر رسید

یاسوج- ایرنا -رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داد و شمار قربانیان کرونا در این استان به 973 نفر رسید.

پرویز یزدان پناه شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۲۷۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۹ بیمار مبتلای قطعی و ۲۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها خدمات درمانی دریافت می کنند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۷۵ هزار و ۷۴۸ بیمار کرونایی بهبود یافته اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: امروز ۶۱۶ نمونه تست پی سی آر آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت دریافت شد که حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، چرام و کهگیلویه بوده است.

یزدان پناه عنوان کرد:کسانی که تاکنون واکسن نزده اند هر چه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا چنانچه گرفتار کرونا شوند شدت بیماری در آن‌ها کمتر شود و احتمال بستری کاهش یابد و در نتیجه مرگ و میر کرونا در استان به حداقل برسد.

وی ابراز داشت:بشتر مرگ و میر های اخیر افرادی بوده که واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کرده و از شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها و همچنین از رفتن به سفرهای غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستان ها، بوستان‌ها و بازار خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403