مشکل معوقات آبداران کهگیلویه و بویراحمد بزودی رفع می‌شود


مشکل معوقات آبداران کهگیلویه و بویراحمد بزودی رفع می‌شود

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی های لازم و تمهیدات و تدابیر مقتضی در راستای  پرداخت معوقات آبداران این استان اتخاذ شده و بزودی مشکلات آنان برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اسفندیار برخه روز جمعه با اعلام این مطلب به رسانه ها ، اظهار داشت: طی جلساتی که با معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار گردید بررسی های لازم و تمهیدات و تدابیر مقتضی در راستای پرداخت معوقات آبداران استان اتخاذ شده است.

وی افزود: تلاش مسئولان اقتصادی شرکت مهندسی آبفا کشور نویدبخش گره گشایی از این مشکلات می باشد که چندین شرکت آبفا در سراسر کشور با آن مواجهند.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آبداران نیروهای پیمانکار هستند، تصریح کرد: به دلایل اخلاقی، انسانی و اداری که متعهد به آن هستیم، مشکلات مالی آبداران را در جلسه شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان بصورت چهره به چهره با وزیر نیرو و بعنوان یکی از مطالبات مهم شرکت آب و فاضلاب استان از مهندس محرابیان در پنجمین سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان مطرح و بصورت مکتوب نیز تقدیم وی شد.

برخه تاکید کرد: خوشبختانه توجه ویژه و دستورات ایشان تاکنون موجبات تشکیل چندین جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با مسئولان امر در شرکت مهندسی آبفا کشور و اعلام میزان بدهی آبفا به شرکت های طرف قرارداد با آبداران شده و امیدواریم با تأکید و توجه بیش از پیش مقام عالی وزارت به این موضوع، بزودی موجبات مرتفع شدن این مشکل شود.

برخه ادامه داد: آبداران نیروهای تحت مدیریت شرکت های پیمانکاری هستند و به صورت ساعتی وظایف مرتبط با آبرسانی روستایی را انجام می دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: قرارداد شرکت آبفا با شرکت پیمانکاری تحت عنوان قرارداد بهره برداری منعقد شده و حقوقی که به آبداران پرداخت می شود بر اساس ساعات کاری است که در قرارداد شرکت پیمانکاری بنابر شرایط و مقتضیات کاری با آبداران مشخص شده است.

برخه بیان کرد: هرگونه تبدیل وضعیت کاری آبداران خارج از اختیارات شرکت آبفا استان بوده و از منظر مسئولان امر در شرکت مهندسی آبفا کشور و وزارت نیرو منوط به آزمون استخدامی و یا تعیین تکلیف بر اساس قانون و مقررات می باشد.

وی ادامه داد: در این میان شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد هرگونه تصمیم قانونی که از طرف مسئولان کشوری اتخاذ و اعلام گردد بدون از هرگونه قید و شرطی اجرا خواهند نمود، ضمن آنکه شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ گونه اختیاری در خصوص تغییر شرایط و تبدیل وضعیت آبداران را نداشته و تاکنون پیرامون تبدیل وضعیت آبداران در سراسر کشور هیچ گونه اقدامی در هیچ استانی نیز انجام نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس