امام جمعه: اتمام پل خلیج فارس آبروی نظام و آرزوی قشم است


امام جمعه: اتمام پل خلیج فارس آبروی نظام و آرزوی قشم است

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم گفت: پل خلیج فارس که جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل می‌کند، به آبروی نظام جمهوری اسلامی و آرزوی مردم جزیره قشم تبدیل شده است.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته قشم افزود: اجرای طرح ایجاد این پل بیش از ۱۲ سال است که آغاز شده و زیبنده نیست که تا کنون نیمه تمام باقی‌مانده باشد.

وی ادامه داد: با ایجاد پل خلیج فارس، قشم از حالت جزیره خارج نخواهد شد اما ارتباطات مختلف جزیره با سرزمین اصلی تسهیل می‌شود.

امام جمعه قشم ضمن قدردانی از حذف عوارض تردد مردم جزیره قشم در بندر پُهل، تصریح کرد: علاج واقعی حل مشکلات، ساخت پل خلیج فارس و نیز ایجاد راه‌های مناسب و استاندارد است تا میزان تصادفات و مشکلات ناشی از آن کاهش یابد.

وی با اشاره به آغاز طرح مسکن جوانان قشم افزود: شایسته نیست که مردم جزیره قشم با مشکلات مسکن و بیکاری روبرو باشند.

حاجبی ادامه داد: در واگذاری زمین و نیز ایجاد شغل‌های گوناگون اولویت با کسانی است که اهل این بوم هستند و سال‌ها در آن زندگی کرده‌اند.

طرح مسکن جوانان که از مطالبات طولانی مردم قشم است، با هدف واگذاری زمین با قیمتی غیر از قیمت‌های مصوب سازمان منطقه آزاد در این جزیره اجرا می‌شود.

کاپیتولاسیون در جهان اسلام معنای تازه‌ای یافته است

امام جمعه قشم با اشاره به سالگرد اعتراض امام مراحل به تصویب کاپیتولاسیون در رژیم پهلوی گفت: امروز این طرح در قالب تسلط صهیونیست‌ها بر کشورهای اسلامی تجلی پیدا کرده است.

وی با اشاره به برخی آیات قرن کریم افزود: سرزمین‌های اسلامی در کشورهای مختلف نباید در اختیار صهیونیسم قرار بگیرد.

حاجبی ادامه داد: واگذاری اختیار قلمرو اسلامی به صهیونیست‌ها نشان از آن دارد که حکام این کشورها صلاحیت لازم را ندارند و از مکتب اسلام و رسول الله به دور هستند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت واقعی بین مسلمانان به این معناست که حاکمان اسلامی در هیچ حوزه‌ای کفار را بر سرنوشت اسلام و مسلمانان مسلط نکنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟