پیگیری موضوع قطع مصرف گاز دو نیروگاه حرارتی تبریز و سهند


پیگیری موضوع قطع مصرف گاز دو نیروگاه حرارتی تبریز و سهند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از پیگیری موضوع قطع مصرف گاز دو نیروگاه حرارتی تبریز و سهند خبر داد.

روح الله متفکرآزاد پنجشنبه شب ۲۹ مهرماه، در گفت‌وگوی خبری با بیان این‌که نیروگاه‌های حرارتی آذربایجان شرقی در تامین انرژی موردنیاز استان فعال هستند، گفت: اخیرا بخشنامه‌ای توسط یکی از مدیران شرکت ملی گاز ایران صادر و به دست ما رسیده که در آن قید شده است، با توجه به آغاز فصل سرما مصرف گاز نیروگاه‌های کشور تعطیل شود که این یک امر طبیعی است اما با کمال تعجب، در تاریخ معینی باید مصرف گاز تنها دو نیروگاه تبریز و سهند در کشور به صفر برسد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بنده این موضوع را به عنوان یک تذکر در جلسه هفته جاری صحن علنی به وزیر نفت ارائه دادم و در این راستا نیز سایر نمایندگان اعلام همکاری کردند.

وی متذکر شد: اگر وزیر نفت تا مهلت دو هفته آتی در این خصوص اقدام نکند، طرح سوال از وزیر محترم خواهیم داشت.

متفکرآزاد ادامه داد: سال گذشته نیز با این موضوع مواجه بودیم و به اتفاق نمایندگان با وزیر وقت نفت، موضوع را مطرح کرده و اعتراض خود را بیان کردیم اما رویه کنونی نشان می‌دهد که این موضوع در مجموعه وزارت نفت تکرار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه نمایندگان استان با رئیس جمهور، گفت: رئیس جمهور دستور اکید جهت پیگیری این موضوع و یافتن راه حل مناسب برای آن دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مصرف سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها، اظهار کرد: در زمستان، روزانه بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب مازوت توسط این دو نیروگاه‌ مصرف می‌شود که در مقابل مصرف ۲۲ میلیون متر مکعب گاز استان در تابستان و ۴۵ میلیون متر مکعب در زمستان عدد ناچیزی است و می‌توان آن را با مدیریت مصرف سایر بخش‌ها جبران کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته نسبت به سال قبلتر از آن با صرفه جویی مردم استان در مصرف گاز رو به رو بودیم، اما وزارت نفت به جای تشویق اقدام به تعطیلی دو نیروگاه حرارتی تبریز و سهند کرد و وقتی علت آن را از وزیر وقت نفت جویا شدیم، گفته شد که در این خصوص به جای نگاه استانی، نگاه ملی دارند، در حالی که این امر قابل پذیرش نبود.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر موضوع بهینه سازی سیستم نیروگاهی نیز مطرح است و در این راستا از وزیر کار درخواست کردیم که به این حوزه ورود یابند و مالکان نیروگاه‌ها نیز نسبت به سیستم نیروگاهی خود توجه داشته باشند؛ ما امسال موضوع سوق به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی را نیز پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی