دانلود کنید: فایل ISO از نسخه November 2021 Update یا 21H2 از ویندوز 10 منتشر شد


دانلود کنید: فایل ISO از نسخه November 2021 Update یا 21H2 از ویندوز 10 منتشر شد

اگرچه این روزها در تب و تاب انتشار سیستم عامل ویندوز 11 (https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/os/36168-direct-download-windows-11-iso-file-64-bit) از سوی مایکروسافت هستیم، اما هنوز نباید از ویندوز 10 و خبرهای مربوط به انتشار نسخه جدید از این سیستم عامل غافل شویم؛ چرا که هنوز بخش عمده‌ای از کاربران از ویندوز 10 استفاده می‌کنند. خبر خوب برای این...

اگرچه این روزها در تب و تاب انتشار سیستم عامل ویندوز 11 از سوی مایکروسافت هستیم، اما هنوز نباید از ویندوز 10 و خبرهای مربوط به انتشار نسخه جدید از این سیستم عامل غافل شویم؛ چرا که هنوز بخش عمده‌ای از کاربران از ویندوز 10 استفاده می‌کنند. خبر خوب برای این دسته از کاربران این است که مایکروسافت امروز فایل ISO از نسخه November 2021 Update یا 21H2 از ویندو 10 را منتشر کرد.

اگرچه ویندوز 11 دارای قابلیت‌های خوب و قابل توجهی است و حتی این روزها می‌توان انبوهی از برنامه‌های اندرویدی را بر روی آن به اجرا در آورد اما هنوز بسیاری از کاربران از عملکرد ویندوز 10 بر روی سیستم‌های خود راضی هستند و نیازی به ارتقا به نسخه جدیدتر از این سیستم عامل نمی‌بینند. به نظر می‌رسد مایکروسافت نیز برای اینکه این کاربران بتوانند عملکرد بهتری را از دستگاه‌های خود شاهد باشند قصد دارد بروزرسانی‌ های بیشتری را برای آن‌ها منتشر کند.

این شرکت امروز نسخه نهایی از بروزرسانی November 2021 Update یا 21H2 از ویندوز 10 را منتشر و اعلام کرد که کاربران هم اکنون با استفاده از فایل‌های ISO رسمی منتشر شده نیز می‌توانند این نسخه جدید از ویندوز 10 را بر روی دستگاه‌های خود نصب کنند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت بیلد 19044.1288 از ویندوز 10 هم اکنون به عنوان نسخه نهایی از بروزرسانی November 2021 Update از این سیستم عامل انتخاب شده است و کاربران عضو برنامه Windows Insider می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

البته به نظر می‌رسد کاربرانی که عضو برنامه Windows Insider نیستند نیز می‌توانند با مراجعه به برنامه Windows Update، بروزرسانی ارتقا به این نسخه جدید را دریافت کنند. برای این کار کافی است مسیر Settings، سپس Update Security و در انتها Windows Update را طی کرده و در انتها بر روی Check for updates کلیک کنید. به این ترتیب گزینه‌ای با عنوان Feature update to Windows 10, version 21H2 ظاهر می‌شود که پس از کلیک بر روی آن بروزرسانی موردنظر دانلود و نصب می‌شود.

دانلود کنید: فایل ISO از نسخه November 2021 Update یا 21H2 از ویندوز 10 منتشر شد

خبر خوب دیگر این است که دسترسی به فایل ISO مربوط به این نسخه نیز مهیا شده است و کاربرانی که قصد دارند بروزرسانی 21H2 را به صورت تمیز و بدون مشکل بر روی دستگاه‌های خود نصب کنند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. برای دانلود این فایل‌های ISO ابتدا به وب‌سایت رسمی مایکروسافت مراجعه کنید و سپس با ورود به حساب کاربری خود می‌توانید لینک‌های مربوطه را مشاهده نمایید.

در همین رابطه بخوانید:

- آیا ویندوز ۱۱ همان ویندوز ۱۰ است؟
- بالغ بر پنجاه درصد رایانه‌های تجاری از ویندوز 11 پشتیبانی نمی‌کنند

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که نسخه 21H2 از ویندوز 10 با هدف بهبود امنیت و بهره‌وری این سیستم عامل منتشر شده است و به منظور طراحی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید به صورت ویژه از بازخوردها و نظرات کاربران بهره گرفته شده است. از میان مهم‌ترین قابلیت‌های این نسخه از ویندوز 10 می‌توان به پشتیبانی از استاندارد WPA3 H2E برای ارتقا امنیت ارتباط Wi-Fi، بهبود امنیت و عملکرد Windows Hello و همچنین پشتیبانی از پردازش‌های مبتنی بر GPU در Windows Subsystem برای Linux، Azure IoT Edge و Linux on Windows اشاره کرد.

پشتیبانی از ویندوز 10 قرار است تا تاریخ 14 اکتبر سال 2025 میلادی ادامه پیدا کند و انتظار می‌رود تا این زمان شاهد انتشار بروزرسانی های جدیدی برای این سیستم عامل باشیم. پس از این تاریخ تنها بروزرسانی های جدید برای ویندوز 11 و سیستم عامل جدید مایکروسافت منتشر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک