جری پینکنی تصویرگر محبوب کتاب‌های کودک درگذشت


جری پینکنی تصویرگر محبوب کتاب‌های کودک درگذشت

«جری پینکنی» تصویرگر محبوب کتاب‌های کودک در سن 81 سالگی از دنیا رفت. ناشر کتاب‌های این تصویرگر آمریکایی می‌گوید او به‌خاطر حمله قلبی فوت کرده است.

جری پینکنی تصویرگر محبوب کتاب‌های کودک درگذشت
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ان پی ار، «جری پینکنی» تصویرگر محبوب کتاب‌های کودک در سن 81 سالگی از دنیا رفت. ناشر کتاب‌های این تصویرگر آمریکایی می‌گوید او به‌خاطر حمله قلبی فوت کرده است.

جری پینکنی متولد 22 دسامبر 1939 تصویرگر و نویسنده کتاب کودک آمریکایی است که از سال 1964 کار حرفه‌ای خود را در زمینه نقاشی و خلق داستان‌های مصور ادبیات کودک آغاز کرد و از سال تا کنون بیش از 100 کتاب کودک را به تصویر کشیده است.

کارهای پینکنی به موضوعات متن پردازش می‌شود و به طور قابل ملاحظه ای در آبرنگ انجام می‌شود. وی به دلیل تصویرگری و مشارکت خود در زمینه کودک ادبیات جوایز متعددی را کسب کرده است که از معروف‌ترین آنها می‌توان به جایزه گلوب هورن در سال 1994 اشاره داشت.

پینکنی در سال 2010، برای کتاب شیر و موش مدال کالدکات را کسب کرد؛ در سال 2000، به دریافت جایزه ادبی ویرجینیا همیلتون از دانشگاه ایالتی کنت نائل شد؛ و در سال 2004 به دلیل کمک برجسته در زمینه ادبیات کودکان، مدال دانشگاه جنوبی می سی سی پی رایم را دریافت کرد. پینکنی با خدمات پستی ایالات متحده ، پارک ملی دارای خدمات و نشنال جئوگرافیک برای کارهای تصویرگری همکاری داشت. هنر نیز در نمایشگاه های مختلفی برای نمایش درآمد وجود دارد.

کتاب کودک، شیر و موش یکی از مشهورترین آثار پینکنی است که اولین بار در سال 2009 در بازار کتاب آمریکا منتشر شد. در داستان زندگی موش به یک شیر سپرده می شود. بعداً پس از به دام افتادن شیر ، موش می‌تواند شیر را آزاد کند. در کتابی که تنها کلمات اصوات ساخته‌شده توسط حیوانات هستند، داستان از سحر آغاز می‌شود. موش قبل از برخورد با شیر از چندین شکارچی فرار می‌کند. شیر موش را رها می‌کند. بعداً، برخی از شکارچیان می آیند و شیر را با تور می‌گیرند. موش طناب تور را می‌جود و شیر را آزاد می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق