دولت از ظرفیت نیروهای توانمند بومی در مناصب مدیریتی بهره بگیرد


دولت از ظرفیت نیروهای توانمند بومی در مناصب مدیریتی بهره بگیرد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر بهره گیری دولت از ظرفیت نیروهای توانمند استان گفت: بنده وظیفه دارم از نیروی توانمند و شایسته استان حمایت کنم.

به‌ گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه در محل مصلای امام خمینی(ره) ایلام افزود: این استان برای محرومیت‌زدایی نیازمند سرمایه بوده و بزرگترین سرمایه نیروی انسانی توانمند و شایسته است.

وی ادامه داد: ایلام نیروهای نخبه و توانمندی داشته و در هر مسوولیتی که آنها بکارگیری شده‌اند، بخوبی درخشیده اند.

خطیب جمعه ایلام با ذکر اینکه مردم انتظار دارند مسوولان مربوطه در انتصابات شایسته سالاری را مد نظر قرار دهند، تاکید کرد: نیروهای بومی ظرفیت ها، مشکلات و آسیب‌ های همان منطقه را می شناسند و باید با انتخاب و بکارگیری این نیروها فرصت برای پیشرفت فراهم شود.

کریمی تبار اضافه کرد: در سفیر اخیر رییس جمهوری به استان برای بکارگیری نیروی بومی اقداماتی انجام و به رییس جمهور نیز اعلام‌ کردم که تعدادی نیرو در حد وزیر در استان وجود دارد که باید از آنها استفاده شود و ایشان هم پذیرفت.

وی گفت: همه باید به دولت سیزدهم‌ کمک‌ کنند تا از ظرفیت‌های توانمند استفاده و در انتصابات توجه به اصل شایسته سالاری مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه ایلام همچنین خطاب به مسوولان دولت سیزدهم از آنها خواست تغییرهای مدیریتی هرچه سریعتر در استان انجام شود چراکه مردم حالت برزخی هستند و منتظرند تغییرات دولت هرچه سریعتر ایجاد شود.

حجت الاسلام کریمی تبار همچنین گفت: کلیه مدیران بویژه در حوزه تورم و گرانی تا زمانیکه مسوولیت دارند باید امین و امانت دار بوده و با بکارگیری حداکثری از توان خود به وظایف خود عمل کنند.

اختلاف نباید موجب چند دستگی بین مردم شود

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته وحدت گفت: تاکید دین مبین اسلام بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان بوده و با تمسک به قران باید از این مساله پیروی کرد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: یکی از نیازهای ضروری همه انسانها و جوامع وحدت بوده چراکه‌ موجب برادری در سایه دین مبین اسلام خواهد شد.

کریمی تبار با اشاره به اینکه چنانچه بین یک ایل و قبیله ای وحدت وجود نداشته باشد، هیمنه آنها از بین می رود، اضافه کرد: اسلام نه تنها مسلمانان بلکه همه انسان ها را به داشتن‌ وحدت و یکپارچگی دعوت کرده است.

وی تصریح‌ کرد: اختلاف بین احزاب و جناح ها قابل تحمل نبوده و وجود چنین مسایلی بیانگر عدم آگاهی از دین مبین اسلام است.

خطیب جمعه ایلام اضافه کرد: اختلاف های جزیی حزبی و تشکل ها حیف است موجب دو دستگی و چند دستگی بین مردم شیعه شود.

حجت‌الاسلام تاکید کرد: باید تلاش شود در سایه معارف دین اسلام مسایل اساسی محور قرار گرفته و در مسایل حزیی حرمت یکدیگر را نشکنیم.

وی با اشاره به آیه قران کریم که کسانیکه دوست دارند زشتی مومنان در جامعه افشا شود برای آنها عذابی دردناک خواهد بود، یادآور شد: مسلمان حرمت داشته که بدون شک باید حفظ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا