محورهای خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر


محورهای خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای مختلف استان بوشهر در خطبه های این هفته نماز بر ضرورت انتصاب مدیران توانمند و تسریع در انتخاب شهرداران، امید آفرین بودن سفرهای استانی دولت، نام‌گذاری 15 آبان به روز مبارزه ضد استعماری زنان ایران و اعتماد نکردن به دشمن تاکید کردند.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: سفرهای استانی هیات دولت سیزدهم که منجر به شنیدن مسائل و مشکلات مردم توسط رئیس جمهوری می‌شود، امیدآفرین است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌‏‎های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: در جریان این سفرها رئیس جمهوری حتی در مناطق روستایی و دوردست نیز حضور پیدا می‏‌کند که این رویکرد بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: مردم باید بتوانند بدون واسطه با مسئولان ارشد نظام صحبت کنند که سفرهای استانی رئیس جمهوری و دولت سیزدهم جلوه‌‏‎ای زییا از تحقق این ارتباط مردمی و بیان مسائل و مشکلات است.

جمالی در بخش دیگری با گرامیداشت قیام زنان لرده دشتستان اظهار کرد: در این رویداد تاریخی زنان سلحشور لرده در مقابل استعمار انگلیس ایستادگی و آنها را متحمل شکست کردند.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: بنابر خواسته نماینده ولی فقیه در استان و شهروندان بوشهری شایسته است ۱۵ آبان روز قیام زنان لرده به نام روز مبارزات ضداستعماری زنان ایران نام‌گذاری شود.

برازجان

به گزارش ایرنا، امام جمعه برازجان نیز در خطبه های امروز نمازجمعه این شهر گفت: متاسفانه انتخاب شهردار برازجان به تاخیر افتاده و در نتیجه درامور عمرانی و خدمات شهر اختلال ایجاد کرده است و به کندی پیش می رود.

حجت الاسلام حسن مصلح بیان کرد: شورای اسلامی شهربرازجان باید هر چه زودتر نسبت به انتخاب شهرداری مومن و متدین و متهد و خوش سابقه و خوش نام و دست پاک اقدام و شهرداری انتخاب کنند که شایسته شهری بزرگ برازجان و زیبنده شهروندان باشد و قدرت و توان تحول و کارجهادی را داشته باشد .

مصلح درباره انتصاب مدیران شهرستانی نیز گفت: استاندار بوشهر باید با دقت و سرعت و بررسی همه جانبه در زمینه انتخاب مدیران اسن استان و شهرستان دشتستان اقدام کند.

وی یادآور شد: امام جمعه در عزل و نصب مدیران دخالتی نداشته و نخواهد داشت ولی از استاندار انتظار می رود کارگزاران و مدیرانی برگزینند که شایسته دولت مردمی و انقلابی باشند.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: همه کارشناسان اقتصادی اجماع و متفق هستند که اعتمادنکردن به دشمن، راهکاری موثر برای خنثی‌کردن تحریم‌ها است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: اعتماد نکردن به دشمن یک رویکرد لازم و اجتناب ناپذیر است که باید به عنوان یک راهبرد دائمی، مدنظر دولتمردان و دولت انقلابی و مردمی باشد.

وی گفت: اعتماد و اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور، راهکار موثر دیگری برای رفع و خنثی کردن تحریم‌های دشمنان است.

امام جمعه گناوه افزود: وحدت و انسجام بین قوا و فرماندهی واحد در دستگاه‌های اجرایی راهکار دیگری در خنثی کردن تحریم ها است.

وی بر برخورد مفسدان اقتصادی تاکید کرد و گفت: مقابله با فساد و مفسدان نیازمند عزم ملی است و در این زمینه قوه قضاییه برخورد و امید را درجامعه زندگی می کند.

رکنی حسینی بیان کرد: اگر قوه قضاییه در حیات خلوت مفسدان و آنهایی که برای خودشان خط قرمزهای ساختگی ایجاد و دست درازی به بیت المال می‌کنند، ورود کند، امیدی در جامعه ایجاد و ذهنیت‌های منفی که در بعضی جاها وجود دارد، را پاک و اعتمادزا می کند.

وی گفت: قوه قضاییه نباید در برابر مفسدان اقتصادی خط قرمزی داشته باشد و کسانی که به اصطلاح یقه سفید می‌پوشند و از این طریق به اموال عمومی دسترسی پیدا کنند، برخورد قاطع کند.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بینش سیاسی مردم بایدبه صورت شگفت آوری ارتقا داده شود برهمین اساس جایگاه تمدن سازی این انقلاب باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم افزود: کارگزاران ومسوولان نظام بدانند صندلی مسئولیت آنها به پشتوانه خون هزاران شهید،جانباز و ایثارگر است که بدست آنها سپرده شده و هرگونه کم کاری در مسیر انقلاب بزرگترین خیانت به خون شهدا است.

وی اضافه کرد: مدیریت ارشد استان باید مسئولانی انتخاب کنند که برای تعالی آرمان‌ها و ارزش‌ها شب و روز را نشناسند و در فکر محرومان و مستمندان باشند چون بعد از گذشت ۴۳ از عمر انقلاب زمانی برای آزمودن و خطا کردن وجود ندارد.

پهلوزاده با اشاره به هفته وحدت افزود: مکتب تشیع را پیامبر گرامی اسلام بنا نهادن و با تعریف نفوذی‌ها ومنافقان این مکتب از ریل خارج شد و امام جعفر صادق (ع) ودیگر ائمه در مسیر احیای مکتب تشیع تلاش کردند.

امام جمعه اهرم بیان کرد: شیوه مهندسی فرهنگی، کادر و شبکه سازی امام جعفر صادق (ع) دستاوردهایی از جمله توسعه تشیع و حفظ جامعه شیعه را در پی داشت.

کنگان

امام جمعه موقت کنگان: پیشنهاد جدی این است از نیروهای توانمند بومی شهرستان کنگان نیز در پست های استانی استفاده شود.

حجت الاسلام یوسف قاسمی در جمع نماز گزاران با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر با اشاره به هفته وحدت افزود: نبی اکرم اسلام (ص) و اهل بیت مکرم ایشان و قرآن کریم محور اتحاد امت اسلام است.

خطیب موقت جمعه به موضوع برخی ناهنجاری ها در ساحل و برخی نقاط شهرستان و گلایه مندی مردم در این زمینه گفت: از متولیان امر خواهان چاره اندیشی در حوزه فرهنگی ، سالم سازی محیط و حمایت قضایی برای جلوگیری از هنجار شکنی در ساحل هستیم.

قاسمی به رزمایش های اخیر جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره و عنوان نمود: رزمایش اخیر ارتش بسیاری از نقشه ها را خنثی کرد.

وی با اشاره به سالروز اعتراض و اشاگری امام (ره) در مورد کاپیتولاسیون و جنایات های آمریکا در طول تاریخ و در کشورهای مختلف و بیان اینکه کاپیتولاسیون استقلال کشورها را مخدوش می کند، به شیطنت های برخی کشورهای همسایه علیه جمهوری اسلامی تاکید کرد: هر جایی که محور توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران باشد با مشت آهنین نیروهای مقتدر مسلح مواجه خواهد شد.

امام جمعه موقت درپایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مصطفی خمینی از مقام آن مجاهد و عالم شهید تجلیل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران