خطبه‌های نماز جمعه برخی شهرستان‌های کرمان


خطبه‌های نماز جمعه برخی شهرستان‌های کرمان

کرمان - ایرنا - امامان جمعه شهرستان های مختلف استان کرمان امروز در جمع نمازگزاران حاضر شدند و به ایراد خطبه پرداختند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه جیرفت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این هفته جیرفت یکی از ضروری ترین مسائل جهان اسلام را وحدت برشمرد و از آن به عنوان یک اصل قرآنی و قانونی یاد کرد.

حجت‌الاسلام میثم تارم اظهار داشت: حفظ وحدت جامعه اسلامی بویژه وحدت مذاهب رمز تحقق امت واحده است.

خطیب جمعه جیرفت مشکل امروز جهان اسلام را فاصله‌ گرفتن از سبک زندگی نبوی و توجه نکردن به سخنان و رفتار خاتم الانبیا (ص) برشمرد و کشتار مسلمانان در نقاط مختلف جهان را ثمره این سهل‌ انگاری دانست.

وی بر حفظ وحدت در همه امور تاکید کرد و گفت: موفقیت در امور فرهنگی نیازمند مدیریت واحد، منسجم و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای است.

وی افزود: ناهماهنگی برخی وزارتخانه ها نظیر کشاورزی و صمت موجب مشکلات عدیده‌ای شده لذا دولت باید مدیرانش را وادار به حرکت بر مدار برنامه‌ای جامع و دقیق کند.

حجت الاسلام میثم تارم به تحریم های ظالمانه دشمن اشاره کرد و گفت: خنثی سازی تحریم‌ها باید یکی از اولویت‌های دولت باشد تا تحریم دشمن بی اثر شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای خنثی سازی تحریم ها تکیه کردن بر توان ملی و اتکا نکردن به خارج از کشور است.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: ظرفیت‌های سرشار جمهوری اسلامی ایران بویژه در حوزه نیروی انسانی توام با یک صدایی قوای سه گانه کشور باید به کار گرفته شود.

وی به سفرهای اخیر سردار باقری اشاره کرد و گفت: دیپلماسی نظامی قوی جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر سفرهای سردار باقری بسیار حائز اهمیت و برای خاورمیانه امیدآفرین بود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی قادر به تامین امنیت منطقه است، گفت: ثمره حضور آمریکا و فاجعه آفرینی‌های آن بر همگان روشن بوده که تاسیس داعش نمونه‌ای از آن به شمار می‌رود.

حجت الاسلام تارم به مشکل پل هلیل رود اشاره و ضمن تقدیر از رفع مشکل این پل اظهار داشت: زیرساخت‌ها باید همواره مورد بررسی و اصلاح قرار بگیرد تا از بروز مشکلات مشابه جلوگیری شود.

وی همچنین به مشکلات بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: پیش از وقوع حادثه باید نواقص احتمالی بخش کشاورزی توسط مدیران ارشد کشور و استان پیگیری شود.

امام جمعه جیرفت، خواستار تاسیس و توجه به صنایع تبدیلی شد و افزود: از مشکلات هر ساله کشاورزان در زمینه تولید محصولات پیاز و سیب زمینی و گوجه باید جلوگیری شود.

وی به آبرسانی سپاه به تعدادی از روستاها اشاره و ضمن تشکر از این خدمات گفت: مردم منطقه خالق آباد حاشیه شهر جیرفت با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه اند لذا مسوولان باید با اقدام جهادی آب مورد نیاز خود را تامین کنند.

مسلمانان، دشمن شناسی را از پیامبر مکرم اسلام بیاموزند

امام جمعه ریگان نیز گفت: همه ما باید از پیامبر دشمن شناسی و دشمن ستیزی را یاد بگیریم.

حجت الاسلام حبیب رضازاده با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان داشت: پیامبری که قرآن از او تعریف می کند به خلق العظیم دارای حسن خلق فراوانی است.

وی افزود: حاکم اسلامی هشدار می دهد خطر قرمز تعیین و اعلام می کند به آمریکا اعتمادی نیست و به مذاکرات خوش بین نیست این دشمن شناسی حاکم جامعه اسلامی است.

امام جمعه ریگان ابراز کرد: از بین رفتن تحریم ها ملاک در مذاکرات بود که یک دفعه برداشته شد.

حجت الاسلام رضازاده تصریح کرد:پیامبر اسلام مهربان بود اما در برابر کفار شمشیر می کشیدند و حتی زخمی برداشتند.

وی ضمن تاکید بر اینکه تاریخ را وارونه تحریف نکنند از برگزار کنندگان همایش ایین برادری شرق استان در ریگان قدردانی کرد.
حجت الاسلام رضا زاده در ادامه به ساخت مسجد قبا اشاره و تصریح کرد: شهری آباد و پویا خواهد بود و جوانان خوش خلق و فرزندان صالح خواهد داشت که دارای مسجدی فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه روستاهایی می توانند نمونه انتخاب شوند که دارای مسجد و امامت جماعت باشند بیان داشت: مسجدی پویا می تواند جامعه ای پویا تربیت کند.

حجت الاسلام رضا زاده گفت: مردم و خیرین به منظور ساخت مسجد در روستاهای محروم آستین همت را بالا بزنند.

وحدت راه برون‌رفت از مشکلات

امام جمعه رفسنجان نیز گفت: راه برون رفت از گرفتاری هایی که توسط دشمن و شیاطین برای جهان اسلام ایجاد می شود وحدت است.

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان اظهار کرد: امروز جهان اسلام گرفتار مشقّت ها و گرفتاری های بزرگی است که توسط دشمن و شیاطین برای تفرقه افکنی بین مسلمانان ایجاد می شود.

وی افزود: آمریکا به مدّت ۲۰ سال در کشورهای مسلمان نشین افغانستان و عراق خرابی های بسیاری به بار آورده است.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: کفار را می توان با وحدت بین جوامع اسلامی، برادری بین شیعه و سنی از سرزمین های اسلامی راند و دور کرد.

وی در بخش دیگر از سخنانش به هفته اولیا و مربیان اشاره و بیان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت واگذار کردن این امر مهم فقط به آموزش و پرورش و مدرسه کفایت نمی کند لذا والدین با کمک مربیان در مدرسه و خانه تلاش کنند تا فرزندان مسیر تعلیم و تربیت را بدرستی طی کنند و در بحران کرونا نیز با توجه به اهمیت سلامتی حتماً دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس