امام جمعه کرمان: منطقه اکنون برای استکبار جهانی ناامن است


امام جمعه کرمان: منطقه اکنون برای استکبار جهانی ناامن است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امروز استکبار جهانی در جهان اسلام در شرایطی قرار گرفته که باید منطقه را با فرار و ذلت ترک کند، زیرا منطقه برای آنان ناامن شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان افزود: دشمنان پس از فرار، دست از منطقه برنمی دارند بلکه شکل کار خود را عوض می کنند، اگر چه جرات حضور فیزیکی در این محدوده را نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: بیگانگان و دشمنان اسلام نیرو، پول و امکانات شان برای درگیری و جنگ داخلی در کشورهای منطقه است و همه ظرفیت خود را برای به جان هم انداختن مسلمین بکار خواهند گرفت که نمونه آن را در لبنان و افغانستان می بینیم، بنابراین نیازمند وحدت حول وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) هستیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: در آستانه میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع) هستم و این ۲ شخصیت بزرگ و ارزشمند ۲ نهضت نهضت بزرگ را در جامعه اسلامی و انسانی پایه گذاری کردند.

وی ادامه داد: نبی اکرم (ص)، نظام رسالت، نبوت، امامت و امت را به بهترین وجه ممکن طراحی کرد و خود ۲۳ سال پای این نظام ایستادند و الگوسازی یکی از بزرگترین حرکت های پیامبر بود که خود در راس آن قرار داشتند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: امام صادق (ع) نیز جریانی را در جامعه رهبری کرد که اگر در آن انسانی دچار توهم، جهل و دودلی می شد، نجات می یافت.

وی ادامه داد: در جهان بینی توحیدی نخستین شخص جامعه به عنوان الگو و اسوه است که پیامبر مکرم اسلام الگوی استقامت، صبر، شکیبایی، اخلاص، توجه به خدا و تسلط بر حوادث زمان و مدیریت بر آن بود.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: پیامبر (ص) هم در جنگ نرم با اخلاق و روش و منش و هم در جنگ سخت الگو بود و نبی اسلام در سنگر فرماندهی نمی ایستاد، بلکه در خط مقدم و از همه به دشمن نزدیک تر بود و اینکه می بینید شهید سلیمانی در ۴۰ سال خط مقدم مبارزه با دشمن بود همان روش و منش نبی مکرم اسلام است.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سیدمصطفی خمینی فرزند امام راحل (ره) افزود: این واقعه در شتاب گرفتن جریان تحولات مربوط به انقلاب اسلامی نقش کم نظیر داشت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه مسئله کاپیتولاسیون به عنوان جریان تاریکی بود که ایران را تحقیر و استقلال کشور را نشانه گرفت گفت: حاکمان این کشور در زمان طاغوت به این امر نامبارک تن دادند، اما امام خمینی (ره) خروشید تا جلوی تحقیر کشور را بگیرد و توانست با آنها برخورد جدی داشته باشد تا درسی در تاریخ باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج