امام جمعه یاسوج : ساخت سد تنگ سرخ نباید متوقف شود


امام جمعه یاسوج : ساخت سد تنگ سرخ نباید متوقف شود

یاسوج - ایرنا - امام جمعه یاسوج با اشاره به شبهه افکنی های برخی ها پیرامون ادامه ساخت سد تنگ سرخ ، گفت: مطالعات سد تنگ سرخ از قبل صورت گرفته و هزینه زیادی تاکنون برای آن شده و راهی جز ساخته شدن این سد وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: سد تنگ سرخ آب شرب شهر یاسوج و بخش‌های صنعتی و کشاورزی را باید تامین کند و یک قسمت هم باید رهاسازی شود که مشکلی برای پایین دست‌ها و همچنین محیط زیست ایجاد نشود.

وی ادامه داد: از همان ابتدا هم قرار بود سدی مشترک بین ۲ استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس باشد اما درصد استفاده ما از استان فارس و شهر شیراز بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تعهد ها از همان ابتدا بوده اما برخی‌ها اکنون سر و صدا می کنند در حالی که مطالعات آن از قبل صورت گرفته مجوزها سال‌ها پیش صادر شده و کار زیادی انجام گرفته و کار باید ادامه پیدا کند.

"،پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد در ۲۳ آذرماه سال ۱۳۹۰ با هدف تامین بلند مدت آب شرب و صنعت بویراحمد توسط وزیر وقت نیرو کلنگ‌زنی شد که هم اکنون بعد از حدود ۱۰ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هنوز تملک اراضی انجام نشده است.

سد تنگ سرخ بویراحمد با هدف تامین آب بلند مدت آشامیدنی و صنعت شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن، بهبود گردشگری و کنترل سیلاب در حال ساخت است اما برخی ها با ناآگاهی درباره مزیت های فراوان این طرح شبهه افکنی می کنند.

برخی ها مغرضانه در منطقه تبلیغ می کنند که سد تنگ سرخ روزی سبب خشک شدن آب همیشه روان رودخانه بشار شود و بلای زاینده رود و کارون دامن گیر استان شود و ساخت سد را مصیبتی عمیق می دانند.

از سوی دیگر برخی از ساکنان منطقه بیم آن دارند که این سد به نام کهگیلویه و بویراحمد اما به کام دیگران تمام شود.

برخی ها آن چنان دل مردم را خالی می کنند و به این امر اصرار دارند که سرمایه کهگیلویه و بویراحمد را دو دستی تقدیم استان دیگری می کنند اما واقعیت امر این است که از بسیاری از چگونگی ساخت و تقسیم آب آن بی خبرند.

این در حالی است مهندسان حوزه شرکت آب منطقه ای بر این باورند که ساخت سد تنگ سرخ تقویت رودخانه بشار را در پی دارد و دبی آب رودخانه را تا پنج برابر افزایش می دهد.

با اینکه کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد از میزان منابع آب کشور را در اختیار دارد اما در تابستان های گرم ، برخی شهر های کهگیلویه و بویراحمد همچون یاسوج مرکز آن به کم آبی و قطعی آب رو به رو می شود."

راه اندازی جهاد سازندگی تکمیل طرحهای نیمه تمام را سرعت می بخشد

آیت الله حسینی همچنین به مشکلات مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهوری برای تحقق جهاد سازندگی وعده داده و باید این اتفاق بیفتد تا خیلی از پروژه ها با روحیه جهادی در قالب جهاد سازندگی که در اول انقلاب بود راه‌اندازی و تکمیل شود.

وی با بیان برخی از مشکلات مربوط به رکود پروژه‌های عمرانی و مطالبات عجیب و غریبی که بر جای مانده، گفت: فردی بیان کرده که پیمانکاری ۲۰۰ میلیون تومان طلب داشته اما با تاخیر در پرداخت آن اکنون به ۱۴ میلیارد تومان مطالبه رسیده که رقمی باورنکردنی است و لذا طرح ها با چنین رویکرد و عملکردی هرگز به نتیجه نمی‌رسند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه در استان و در کشور بسیاری از پروژه ها زمین گیر شده و پول‌ها کجا می‌رود که پروژه‌ها زمین‌گیر می‌شوند و به نتیجه نمی‌رسد اظهارداشت :باید بررسی شود که این ۲۰۰ میلیون تومان چگونه ۱۴ میلیارد شده، چقدر باید تامین اعتبار شود تا بتوان پول پیمانکاران را داد لذا با راه اندازی جهاد سازندگی بسیاری از این مشکلات در کشور و استان رفع خواهد شد.

بی تقوایی منجر به جهنم می شود

وی نیز ادامه داد: بی تقوایی، بی‌دینی، بی‌حجابی و بی‌نمازی منجر به جهنم می‌شود تمام این خطاها در دفتر زندگی افراد ثبت و ضبط خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به هشدارهایی که خداوند به بندگان می دهد توجه کنید البته نقطه مقابل افراد منحرف کسانی هستند که زندگی خوبی دارند و رفتار آنها مرضی خداوند است ایمان به پیامبر و معاد دارند از طاغوت و مدیریت طاغوتی و باورهای طاغوتی دوری می‌کنند، طاغوت کسانی هستند که انسانها را در مسیر اشتباه و گناه و ولنگاری حرکت می‌دهند.

وی در ادامه با ترجمه معنای کلمه طاغوت گفت: طاغوت آن حاکم و مدیریت و زبان و قلم و قدمی است که انسان ها را از ارزش‌های دینی جدا کرده و به سوی گناه و فساد و فحشا دعوت می‌کند این تفکر و رفتار طاغوتی است که ظلم و ستم را در جامعه رواج می‌دهد اما بالاترین ظلم و تجاوز هجمه به ایمان مردم است وقتی انسان ایمان خود را از دست بدهد دیگر چیزی ندارد.

آیت الله حسینی بیان کرد: عده‌ای به دنبال گرفتن ایمان مردم با دعوت به بد حجابی و سایر ولنگاری‌ها هستند و دروازه‌های جهنم را به روی مردم باز می‌کنند که این بالاترین خیانت به بشریت است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به مناسبت‌های مختلف از جمله ولادت پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام جعفر صادق علیه السلام اشاره کرد و با تبریک این ایام خجسته اظهار داشت: دلسوزتر از پیامبران برای مردم نداریم حتی پدر و مادر انسان نیز چنین برای انسان دل نمی‌سوزانند گاهی دلسوزی عاطفی یا از سر نادانی است اما دلسوزی پیامبر کاملاً از روی دانایی است.

وی گفت: علم پیامبران لدنی بوده و مستقیماً از خدا علم می‌گیرند و بالاتر از آن ها کسی درجه علمی ندارد تمام عقول بشر را جمع کنید از نخبگان و فیلسوفان بشری در مقابل عقل و علم انبیا و اولیا الهی به مانند شمعی در مقابل خورشید هستند.

آیت الله حسینی به یکی از مناسبت‌های دیگر یعنی اعتراض امام به لایحه کاپیتولاسیون اشاره و تاکید کرد: این قانون ننگین مصونیت به مستشاران خارجی می‌داد که از دوره قاجار بر این کشور تحمیل شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هنگامی که آمریکا در ایران قدرت گرفت در دوره محمدرضا پهلوی دوباره این قانون مصوب شد که اگر مستشاران آنها خطایی می‌کردند مصونیت داشتند که امام بر علیه این قانون فریاد زد و خواستار حذف آن شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج