ساختمان‌ های پزشکان شهر همدان استانداردهای لازم را ندارد


ساختمان‌ های پزشکان شهر همدان استانداردهای لازم را ندارد

همدان- ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی همدان اظهار داشت: هیچیک از ساختمان های پزشکان موجود در این شهرستان از استانداردهای لازم برخوردار نیست و کارکرد مسکونی دارد.

«علیرضا مدرکیان» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر ساختمان هایی که پزشکان در آن مستقر هستند کارکرد مسکونی دارد که به اسم تجاری و با قیمت گزاف در اختیار پزشکان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: کوچک بودن فضای مطب و محل انتظار بیمار، مجهز نبودن به تهویه، رعایت نکردن استانداردهای لازم، مجهز نبودن به آسانسور یا پیش بینی نکردن آسانسور به تعداد لازم و آسانسور حمل بیمار از جمله اشکالات ساختمان های پزشکان این شهرستان است.

رییس سازمان نظام پزشکی همدان افزود: حتی پله اضطراری برای این ساختمان ها پیش بینی نشده تا در صورت بروز حادثه یا اتفاقی افراد حاضر در ساختمان بتوانند محل حادثه را به راحتی و به سرعت ترک کنند.

مدرکیان اضافه کرد: شهرداری هیچگاه از نظام پزشکی در زمان صدور پروانه ساخت ساختمان پزشکان استعلام و نظرخواهی نکرده است در حالیکه باید این تعامل و تبادل نظر برای بهبود وضعیت ساختمان های پزشکان، رفع مشکل فضا و سالن انتظار صورت گیرد.

رییس سازمان نظام پزشکی همدان میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این اماکن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هم اینک درصد بالایی از مطب پزشکان پروتکل های ابلاغی را به طور کامل اجرا می کنند.

مدرکیان افزود: فاصله گذاری اجتماعی در مطب ها به خوبی رعایت می شود و پذیرش بیماران نیز به تواتر و با فاصله زمانی مشخص صورت می گیرد.

وی ادامه داد: سیستم نوبت دهی در بیشتر مطب ها به صورت اینترنتی شده است و افراد بدون نیاز به حضور در مطب می توانند به صورت اینترنتی کار خود را پیش می برند.

حدود یک هزار مطب پزشک در همدان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد