کدام رفتار جنسی برای مردان و زنان در رابطه جنسی جذاب تر است؟


کدام رفتار جنسی برای مردان و زنان در رابطه جنسی جذاب تر است؟

مردان اغلب برای داشتن فانتزی های جنسی مشهور هستند ولی یک نظر سنجی جدید نشان داد که آن ها تا حدودی…

جذاب ترین رفتارهای جنسی برای مردان و زنان در رابطه جنسی کدام است؟

اغلب مردان رفتارهای جنسی احساسی و عاشقانه تر را ترجیح می دهند. تحقیقات نشان داد مردان و زنان در تمام سنین رفتارهای جنسی احساسی مانند بوسیدن و در آغوش گرفتن را به سایر رفتارها ترجیح می دهند.

گذشته از این که بشر از ابتدای خلقت رابطه جنسی داشته است، ولی امیال واقعی همسرمان در اتاق خواب هنوز هم برای بسیاری از افراد در پرده ابهام است. خوشبختانه گروهی از دانشمندان دانشکده پزشکی ایندیانا Indiana University ، برخی از این رمز و رازها را که نشان می دهد مردان و زنان بیشتر از همه در اتاق خواب چه می خواهند را آشکار نموده اند. تعدادی از رفتارهای جنسی در لیست این نظر سنجی وجود داشت از قبیل استمنا (ارضاء شدن) و رابطه جنسی دهانی (که برای سلامت مضر است و بیماریهای خطرناکی را باعث می شود)، اما اکثر پاسخ دهندگان اذعان داشته اند که احساس و رفتار عاشقانه بیشتر در رابطه جنسی را می پسندند.

بیشتر بدانید : بهبود رابطه جنسی با چند توصیه کاربردی

بیشتر بدانید : 5 روش برای افزایش صمیمیت بعد ار رابطه جنسی

کدام رفتار جنسی برای مردان و زنان در رابطه جنسی جذاب تر است؟

به گفته دبی هربنیک Debby Herbenick، نویسنده مطالعه در بیانیه ای در ScienceDaily، "در مقابل برخی از کلیشه ها، جذاب ترین رفتار ها، حتی برای مردان، رفتار احساسی و عاشقانه است. این رفتارها شامل: بوسیدن بیشتر حین رابطه جنسی، در آغوش گرفتن، گفتن حرفهای شیرین و عاشقانه حین رابطه جنسی، آماده سازی یک محیط رمانتیک در اتاق خواب برای رابطه جنسی هستند."

همچنین این نظر سنجی نشان داد چه نوع رفتار جنسی ای جذابیت بیشتری برای افراد داشته است. افرادی که در این نظر سنجی شرکت کرده بودند در مورد بیش از 30 رفتار در رابطه جنسی و میزان جذابیت آن مورد پرسش قرار گرفتند.

این یافته ها با تحقیقات گذشته مطابقت دارد که نشان می دهد اغلب افراد بر این باورند که بهترین بخش رابطه جنسی لذت بردن از لحظه نیست، بلکه هم آغوشی و احساس صمیمیتی است که پس از آن به دنبال دارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که یک زندگی جنسی سالم و فعال به طور کلی با شادی و رضایت در زندگی همراه است. با این حال تحقیقاتی که در اوایل سال جاری منتشر شد نشان داد که احساس رضایت ناشی از رابطه جنسی فقط در صورتی بوجود می آید که به دنبال رابطه جنسی احساسات مثبت بوجود بیایند.

به گزارش انجمن روان شناسی انگلیس The British Psychological Society: "زمانی که یک فرد وارد رابطه جنسی می شود فقط به دنبال برقراری یک ارتباط صمیمی نیست بلکه خواهان تجربه احساسات بیشتر حین و چند ساعت بعد از رابطه است. از این رو به نظر می رسد رابطه جنسی نه تنها به خاطر اثرات فیزیولوژیکی و لذت بخش آن به سود ماست بلکه تاثیر عمیق و مثبتی که روی ارتباط شما با همسرتان می گذارد غیر قابل انکار است."

با این حال تنها رفتارهای خواستنی در رابطه جنسی بوسیدن و در آغوش گرفتن نیست. تحقیق دیگری که در وب سابت ویکتوریا میلان Victoria Milan در مورد خیانت انجام شده نشان می دهد که رابطه جنسی دهانی هم رتبه بالایی در لیست موارد دلخواه افراد بدست آوده است. به گزارش مترو Metro به همین دلیل برخی از زوج ها به دلیل احساس کردن این لذت به شریکشان خیانت می کنند. این سایت نشان داد که 65 درصد از زنان و 68 درصد از مردان خیانتکار، رابطه جنسی دهانی و عدم جود آن در رابطه فعلی و تجربه آن را علت تمایلشان به شخصی دیگر اعلام کرده اند.

اطلاع از خواسته های جنسی فقط برای نوشتن مقاله های سرگرم کننده نیست بلکه به محققان کمک می کند درک بهتری از خوشبختی بشر و راه های بهبود آن داشته باشند. محققین ایندیانا امیدوارند که اطلاعات آن ها بتواند به زوجین راه هایی جدید و هیجان انگیز برای داشتن صمیمیت و رابطه جنسی بهتر ارائه دهد که در نهایت منجر به بهبود رضایت جنسی و احساس خوشبختی در رابطه زوجین شود.


بیشتر بدانید : موانع فکری زنان در برقراری رابطه جنسی

بیشتر بدانید : آموزش جنسی به نوجوانان، بایدها و نبایدها!

بیشتر بدانید : زیاده روی در رابطه جنسی چه عوارضی دارد؟

بیشتر بدانید : آیا روزی حداقل یک بار به رابطۀ جنسی فکر می کنید؟


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می‌دونستی تا حالا چای رو اشتباه دم می‌کردی؟ | روش دم کردن یه چای لب سوز لب دوز