رفع غبار محرومیت از چهره استان اردبیل نیاز به توجه جدی دولت دارد


رفع غبار محرومیت از چهره استان اردبیل نیاز به توجه جدی دولت دارد

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: زدودن غبار محرومیت از چهره این استان نیازمند توجه جدی دولت در سایه اجرای برنامه‌های مدون است.

به گزارش ایرنا ، صدیف بدری جمعه شب در جلسه شورای اداری اردبیل که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، افزود: مهم‌ترین خواسته مردم منطقه فعال کردن دیپلماسی فعال اقتصادی در استان است ، این کار علاوه بر مزایای اقتصادی از مهاجرت مردم از مناطق محروم و روستاهای مرزی استان خواهد کاست.

وی اظهارامیدواری کرد دولت گام‌های عملی در این مسیر دارد.

وی به عدم تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل اشاره کرد و افزود: تاکنون پنج دولت به راه‌آهن اردبیل ورود کرده‌اند ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

او تکمیل سریع راه‌آهن اردبیل - میانه ، تکمیل راه‌آهن اردبیل - مغان و نیز اتصال آن به راه‌آهن جمهوری آذربایجان برای دسترسی به بازارهای حوزه روسیه و قفقاز را در رفع مشکلات اقتصادی این استان موثر دانست.

بدری همچنین با اشاره به این‌که نیاز است جایگاه تاریخی اردبیل در بازارهای کشورهای همسایه را احیا کنیم ، از لزوم تکمیل راه‌آهن و ایجاد کریدور شمال - جنوب خبرداد.

وی اجرایی شدن منطقه آزاد استان اردبیل را مطالبه مهمی دانست که مصوبه آن در استان شادی ایجاد کرده و برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از تجارب سایر مناطق آزاد کشور زمینه رونق سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و رونق تولید و اشتغال استان را به ارمغان خواهد آورد.

نماینده اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین نهایی شدن مجوز ایجاد دانشگاه صنعتی اردبیل ، تسریع در ایجاد بزرگراه‌ها در استان و تخصیص منابع بانکی حداقل سالانه ۹ هزار میلیارد ریال به بانک‌های استان برای رونق اقتصاد ، تولید و گردشگری در مسیر حل مشکل بیکاری ۷۰ هزار بیکار در استان را ضروری دانست.

بدری همچنین اقدام عاجل دولت برای مشکل آب شرب موردنیاز بخش شرب ، صنایع و گردشگری شهرها و روستاهای استان از محل رودخانه ارس ، رودخانه قرزل‌اوزن و دریای خزر به عنوان مطالبات مردم خواستار شد.

هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری امروز جمعه با سفر آیت الله رئیسی به استان اردبیل انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر