استان اردبیل با ظرفیت‌های غنی خود نباید مشکلاتی مهمی داشته باشد


استان اردبیل با ظرفیت‌های غنی خود نباید مشکلاتی مهمی داشته باشد

اردبیل - ایرنا- رئیس‌جمهوری گفت: استان اردبیل با ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف نباید این میزان بیکاری و مشکلات داشته باشد و مردم گله‌مند باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر یک روزه خود به استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: توفیقی بود که در ایام ولادت پیامبر (ص) در استان اردبیل باشیم ، استان ولایت‌مداری که مردمی باغیرت ، باوفا ، اهل ایثار ، ایستادگی و مقاومت دارد.

وی بیان کرد: در جریان این سفر مشکلات استان بررسی شده و هیات‌های کارشناسی جلساتی تشکیل داده‌اند و در جلسات با معاون اول رئیس‌جمهوری طرح‌ها ، میزان اعتبارات و زمان موردنیاز برای به نتیجه رسیدن این طرح‌ها تعیین شده و در دولت تصویب شد و بودجه و اعتباراتی را در سال جاری و سال آینده اختصاص خواهیم داد تا مصوبات به نتیجه برسند.

وی با بیان اینکه در این سفر طرح و پروژه جدیدی تعریف نشده است، بیان کرد: طرح‌های نیمه‌تمام زیادی در استان وجود دارد که مردم را رنج می‌دهد.

وی اظهارکرد: امروز در ابتدای ورود به منطقه مغان اشاره شد که شرکت کشت و صنعت مغان امکان و ظرفیت خوبی برای تامین امنیت غذایی کشور دارد که در اختیار دولت قرار گرفته است و به وزیر جهاد کشاورزی تاکید شد هم در ایجاد اشتغال و هم در فعال کردن ظرفیت‌های منطقه فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: در این بنگاه اقتصادی ۲ هزار نفر شاغل هستند و امکان افزایش آن به ۱۰ هزار نفر وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد که در شرایط موجود باید تمام مسئولان تلاش کنند تا به میزان چندبرابری فعلی صنایع تبدیلی در استان اردبیل بویژه منطقه مغان فعال شده و ارزش افزوده ایجاد شود.

وی با اشاره به پیگیری طرح‌های آبیاری در حال اجرا در منطقه نیز گفت: رها کردن این طرح‌ها به حال خود خسارات جدی ببار می‌آورد و باید در تکمیل آنها سریع اقدام شود تا مردم از آنها استفاده کرده و یک مغان دیگری در منطقه تشکیل شود.

آیت‌الله رئیسی به مشکلات و مطالبات عشایر و کشاورزان منطقه مغان اشاره کرد و افزود: به موارد رسیدگی و افراد ذی‌حق مشخص شده و به حقوق خود خواهند رسید.

وی اظهارکرد: سدهایی در مناطق مختلف استان برای آبرسانی شروع شده اما به سامان قطعی نرسیده و کشاورزان مشکل دارند، بحران آب و کمبود نزولات آسمانی نیز بر مشکلات افزوده است ، اما راهکارهایی وجود دارد تا از این مشکل خارج شده و مساله آب را حل کنیم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مشکلاتی در زمینه جاده در استان اردبیل وجود دارد گفت: نسبت به ساماندهی جاده‌های مواصلاتی که اهمیت زیادی برای اقتصاد گردشگری، کشاورزی ، اشتغال‌زایی و ارزش افزوده دارد باید اقدام سریع صورت گیرد.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: در شمال استان در جاده‌های مواصلاتی متاسفانه تصادفات و تلفات جاده‌ای زیاد است و از این رو حل این مشکل در اولویت است و قرار شد فازبندی و زمان‌بندی شده و اجرای پروژه‌های جاده‌ای تسریع شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن برای مردم استان اردبیل یک آرزو و انتظار بوده است، افزود: این پروژه که قرار بوده ۶ ساله تمام شود ، ۱۶ سال طول کشیده و برای اتمام آن به یک کار جهادی نیاز است.

این خبر تکمیل می شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین ساعت‌ هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (اردیبهشت 1403)