بیله‌سوار مغان قابلیت‌ لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری را دارد


بیله‌سوار مغان قابلیت‌ لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری را دارد

اردبیل - ایرنا - نماینده پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیله‌سوار مغان با توجه با شرایط و موقعیت جغرافیایی خاص قابلیت لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی را دارد.

به گزارش ایرنا ، عباس جهانگیرزاده جمعه شب در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، افزود: هفت ماه پیش منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده ولی هنوز اقدامی در مکان‌یابی آن نشده است و انتظار این است در ایجاد و راه‌اندازی آن تعللی صورت نگیرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های دشت مغان بیان کرد: موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک بی‌نظیر در مجاورت با قفقاز و روسیه، گمرک، فرودگاه، تولیدات عظیم دامی و کشاورزی،کشت و صنعت‌های بزرگ،گلخانه یک هزار و ۶۰۰ هکتاری در کنار مردمانی مرزدار و غیور و پرتلاش از جمله ویژگی‌های منطقه محروم و مرزی دشت مغان است.

جهانگیرزاده ادامه داد: تمام سعی ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت اراضی حاصلخیز دشت مغان نهایت استفاده را ببریم و با رفع مشکلات و موانع موجود به تمامی اهداف خود دست یابیم.

نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اجرای منطقه آزاد تجاری و صنعتی در حال حاضر به عنوان یک اولویت و نیاز مبرم برای توسعه اقتصادی است و به همین منظور درصدد هستیم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها به اهداف توسعه‌ای استان جامه عمل پوشانده و مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم.

جهانگیرزاده اظهارکرد: در دشت مغان به دنبال ایجاد بارانداز ریلی بین ۲ کشور جمهوری آذربایجان و ایران هستیم که توافقات لازم در این زمینه نیز صورت گرفته است.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه کشاورزی مغان وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن بخشی از نیاز بازار کشور روسیه و اوراسیا را تامین کرد.

جهانگیرزاده با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های صادرکنندگان و مسئولان اجرایی نحوه صادرات محصولات کشاورزی به روسیه و آذربایجان است، گفت: تلاش می‌شود با ایجاد بارانداز ریلی حجم صادرات محصولات کشاورزی به کشور آذربایجان و روسیه افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در روابط با کشورهای اوراسیا خصوصا روسیه به دنبال صادرات محصولات کشاورزی و کالاهای تولیدی خود هستیم، بیان کرد: در مقابل صادرات محصولات کشاورزی و تولیدی امکان واردات بخشی از نیازهای کشور وجود دارد.

نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد بیمارستان در اصلاندوز شد و گفت: این شهرستان فاقد یک بیمارستان است که از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم دستور احداث یک بیمارستان در این شهرستان را صادر کنند.

رئیس‌جمهوری روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل شده و مورد استقبال آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و سیدحامد عاملی استاندار اردبیل قرار گرفت.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی را در این سفر یک روزه معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!