توسعه نامتوازن دلیل عقب‌ماندگی گرمی است


توسعه نامتوازن دلیل عقب‌ماندگی گرمی است

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه نامتوازن دلیل عقب‌ماندگی گرمی و انگوت است و باید نگاه تبعیض‌آمیز در توسعه شهرستان‌ها برطرف شود.

به گزارش ایرنا، ولی اسماعیلی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، افزود: اگر نگاه‌ها در توسعه متوازن تغییر نکند هیچ اتفاقی در ارتباط با توسعه همه‌جانبه نخواهد افتاد.

وی اظهارکرد: مهم‌ترین انتظار ما از دولت سیزدهم نگاه عادلانه و توسعه‌بخش به مناطق محروم است.

اسماعیلی ادامه داد: تبعیض در زمینه توسعه ، بیکاری و نبود اشتغال سبب شده مردم از شهرستان گرمی مهاجرت کرده و در حال حاضر جمعیت این شهرستان از ۱۲۵ هزار نفر در ۱۰ سال پیش به ۶۲ هزار نفر کاهش یافته است.

وی ایجاد تحول اساسی در بسترهای توسعه را مهم‌ترین عامل در راستای جلوگیری از مهاجرت دانست و افزود: توسعه در همه مناطق کشور باید بر اساس اصل متوازن و شاخص‌های پیشرفت باشد و در غیر این صورت مشکلات و محرومیت‌ها روز به روز افزایش خواهد یافت.

نماینده گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه دولت باید عدالت‌محور و در راستای توسعه متوازن باشد، گفت: راه‌های مواصلاتی گرمی از زمان جهاد سازندگی تا به حال هیچ تغییری نکرده و ۶ سال است پنج کیلومتر ورودی این شهر اصلاح نشده است.

اسماعیلی با بیان اینکه مرزهای گرمی تبدیل به تهدید شده است، افزود: معبر مرزی ۱۲ سال است بسته شده و امید است با دستور رئیس‌جمهوری معبر مرزی به جمهوری آذربایجان گشوده شود.

نماینده گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی سریع در روند اجرایی تصفیه‌خانه تازه‌کند شد و گفت: باید بتوان برای ایجاد رفاه و کنترل مهاجرت مردم به سایر استان‌ها تمامی روستاهای شهرستان را از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند کرد.

رئیس‌جمهوری روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل شده و مورد استقبال آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و سیدحامد عاملی استاندار اردبیل قرار گرفت.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی را در این سفر یک روزه معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان