2 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های حمل و نقل در اردبیل اختصاص یافت


2 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های حمل و نقل در اردبیل اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل در حوزه حمل و نقل تصمیمات خوبی گرفته شده و حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در این سفر پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری اردبیل که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد ،افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل قطعا در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید و برای تسریع در کار فردا در این زمینه با پیمانکاران جلساتی برگزار شده و زمان‌بندی دقیق خواهد شد.

وی بیان کرد: تداوم راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان هم جزو مطالبات مردم است که مطالعات آن نهایی شده و در توافق‌نامه سفر نیز مورد توجه قرار گرفته و سال آینده اجرایی خواهد شد.

قاسمی با اشاره به وضعیت فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: فرودگاه پارس‌آباد در زمینه سوخت‌رسانی مشکل دارد و در فرودگاه اردبیل نیز لغو پروازها بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: قرار است فردا در این زمینه تصمیم‌گیری شود و این مشکل تا ۲ ماه آینده رفع خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عقب‌ماندگی بزرگراهی در استان اردبیل بیان کرد: در مقایسه با شاخص کشوری در این زمینه فاصله زیاد است ولی با برنامه‌ریزی دقیق و تخصیص اعتبارات در آینده این مشکل رفع خواهد شد.

به گفته وی ، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان در حال احداث است و ۶۵۵ میلیار تومان در این سفر برای این منظور اختصاص مالی پیش‌بینی شده که برای هر شهرستان اعتبار مشخص شده و صرف تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام خواهد شد ، ولی این اعتبار کافی نیست و برای ۳۰۰ کیلومتر دیگر هم نیاز به اعتبار است.

قاسمی با اشاره به وقوع تصادفات رانندگی در جاده‌های شمال استان در منطقه مغان گفت: اعتباراتی در این زمینه پیش‌بینی شده ولی این کافی نیست و باید از منابع دیگر هم باید تامین اعتبار شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه وضعیت راه‌های روستایی استان اردبیل مطلوب نیست، افزود: ۱۶۵ میلیارد تومان در این سفر پیش‌بینی شده که با کمک مسئولان استان در راه‌های روستایی مناطق محروم توزیع و اجرایی شود.

قاسمی درباره مسکن نیز گفت: احداث ۸۰ هزار واحد مسکونی برای استان پیش‌بینی شده که با توجه به تصمیم‌های اتخاذ شده در زمینه تامین زمین مشکلی نخواهد بود و جزییات ساخت مسکن برای هر شهر و تعداد واحدهای مسکونی هر شهر هم در استان ابلاغ شده است.

او اظهارکرد: امروز ساخت چهار هزار واحد مسکونی در اردبیل کلنگ‌زنی شده و امیدواریم در بقیه شهرها هم با کمک مسئولان استان در این زمینه اقدام شود.

وی همچنین در زمینه احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی و تونل دوم حیران نیز گفت: در این موارد هم با رفع مشکلات پروژه‌ها باید تسریع شود.

آیت‌الله رئیسی در هشتمین سفر استانی خود روز جمعه با همراهی هشت نفر از وزیران دولت سیزدهم به استان اردبیل سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری