نماینده خلخال و کوثر خواستار توجه دولت به مشکل اشتغال این منطقه شد


نماینده خلخال و کوثر خواستار توجه دولت به مشکل اشتغال این منطقه شد

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی میزان بیکاری در این شهرستان‌ها را 22 درصد ذکر کرد و خواستار توجه بیشتر دولت به حل مشکل اشتغال در این منطقه محروم شد.

به گزارش ایرنا ، سیدغنی نظری عصر جمعه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، افزود: اشتغال‌زایی مطالبه اصلی مردم این شهرستان‌ها از رئیس‌جمهوری است.

وی اظهارکرد: کمبود اشتغال در این شهرستان‌ها سبب نارضایتی و از طرفی هم موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت شده است.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات اصلی ما ایجاد فرمانداری ویژه است که به دلایل متعددی توجه چندانی به این امر نشده است.

نظری گفت: هیچ واحد صنعتی در خلخال و کوثر وجود ندارد و هیچ‌کدام از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری از قبیل ایدرو ، ایمیدرو و شستا در این شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری نکردند و انتظار ما از رئیس‌جمهوری این است که یک واحد صنعتی با اشتغال‌زایی حداقل ۵۰۰ نفر در خلخال ایجاد شود.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: مردم خلخال از نبود جاده مناسب هم در مضیقه هستند و احداث تونل خلخال -اسالم هم می‌تواند ارتباطات خوبی را برقرار کند.

نظری خواستار اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث سد هشتجین ، تخصیص اعتبار برای فاضلاب خلخال ، تکمیل جاده کلور- درام و تسریع در عملیات اجرایی پایاب سد گیوی شد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال در حال حاضر مهم‌تر از برخی زیرساخت‌هاست و در چند سال اخیر دولت‌ها به اشتغال جوانان بی‌توجهی کردند و بجای اشتغال‌زایی سراغ زیرساخت‌ها رفتند که مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

نظری تامین زیرساخت‌ها توام با توسعه اشتغال را یادآور شد و گفت: یکی دیگر از خواسته‌های اصلی ما از رئیس‌جمهوری اشتغال‌زایی و کنترل تورم است که اگر این ۲ مشکل برطرف شود امید در بین مردم ایجاد و رضایت آنها از مسئولان هم جلب خواهد شد.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خواسته دیگر ما از رئیس‌جمهوری استفاده عادلانه از نیروی انسانی متخصص در مدیریت‌هاست و باید اعتراف کرد که در رده‌های مدیریتی به صورت عادلانه از جوانان استفاده نشده است.

رئیس‌جمهوری روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل شده و مورد استقبال آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و سیدحامد عاملی استاندار اردبیل قرار گرفت.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی را در این سفر یک روزه معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...