سفرهای استانی رئیس‌جمهوری موید نگاه به توازن منطقه‌ای است


سفرهای استانی رئیس‌جمهوری موید نگاه به توازن منطقه‌ای است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری متمرکز ضد پیشرفت است، گفت: حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در استان‌ها نشان می‌دهد که عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در نظر دارد که توازن منطقه‌ای را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایرنا ، سیدحامد عاملی جمعه‌ شب در نشست شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اهمیت مدل حکمرانی بیان کرد: نوع حکمرانی بر اساس کار با پول نفت دیگر جوابگو نیست و به طور حتم باید به دنبال رویکرد تولید ثروت باشیم و ظرفیت‌هایی را که در کشور وجود دارد، تبدیل به ثروت کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع کشور به صورت متمرکز تاکنون جواب نداده است، افزود: سابقه ۶۰ ساله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را داریم اما تفاوت در شاخص‌های بین مناطق مختلف نشان می‌دهد که آن نگاه، نگاه درستی نبوده است و باید نگاه منطقه‌ای و اولویت‌بندی پروژه‌هایی مانند پایاب سد خداآفرین که برای کشور ثروت‌ساز است، در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در شان استانی مانند اردبیل نیست که به لحاظ تولید ناخالص داخلی زیر یک درصد باشد و در رتبه بیست و پنجم کشور قرار بگیرد، همچنین در زمینه صنعت در رتبه بیستم، بهداشت و درمان بیست و ششم و در بحث راه و جاده با ۱۲ درصد، نصف متوسط کشوری باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنایع تبدیلی و تجارت اظهار کرد: اینها ظرفیت‌های بسیار بزرگی است و همه مسئولان باید تلاش کنند تا این ظرفیت‌ها برای مردم منطقه تبدیل به ثروت شود.

عاملی در مورد هشتمین سفر استانی رئیس‌جمهوری گفت: این سفر موجب شد که استان اردبیل به واقع چهار تا پنج ماه به لحاظ اجرایی جلو بیافتد؛ چون لازم بود بسیاری از این پروژه‌ها در هماهنگی با وزارتخانه‌ها پیش برود که امری زمان‌بر بود اما این سفر موجب شد تا کارهای ارزشمندی در زمان کوتاهی صورت بگیرد.

وی تشریح کرد: در این زمینه پیش‌تر نشستی با معاون اجرایی رئیس‌جمهوری برگزار شد که در آن با حضور نمایندگان وزیران مسائل و پروژه‌های اصلی استان اردبیل بررسی و تصمیم‌هایی گرفته شد که در نهایت در حضور معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه‌ها و مسائل مهم جمع‌بندی و نهایی شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: امروز هم رئیس‌جمهوری در برخی پروژه‌ها حضور یافتند و دستورهایی در راستای پیشرفت استان اردبیل صادر کردند که در قالب مصوبه خواهد آمد و امید می‌رود در کنار این اقدام‌ها و مصوبه‌های تحت عنایت رئیس‌جمهوری، با کار جهادی و اقدام میدانی شبانه‌روزی مدیران، ظرفیت‌های موجود در خدمت توسعه و اشتغال جوانان قرار بگیرد.

وی اظهارکرد: این موضوع برای استان اردبیل فرصتی بسیار ارزشمند است و برای رفع مشکلات مردم به این دیدگاه نیاز داریم تا به مسائل و مشکلات استان‌ها به صورت منطقه‌ای نگاه شود.

عاملی تاکید کرد: در استان اردبیل به یمن حضور پر خیر و برکت رئیس‌جمهوری برنامه‌ریزی پیگیری مصوبه‌های سفر در دستور کار قرار خواهد گرفت و با وحدت و همدلی حول محور نماینده ولی‌فقیه در استان این قول داده می‌شود که با همکاری همه مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای خدمت به مردم و تحقق هدف‌های الهی و انقلابی دولت سیزدهم مبنی بر شکل‌گیری ایران قوی گام برداشته شود.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: اولین موضوع پس از انتصاب به سمت استانداری اردبیل بحث کرونا بود که با همکاری همه دست‌اندرکاران از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، کادر درمان و نیروهای جهادی سپاه معظم برنامه‌ریزی شد تا پیش از آغاز موج ششم شیوع کرونا، تلاش شود که ضریب امنیت و حفظ جان مردم در این استان ارتقا یابد.

استاندار اردبیل افزود: بر همین اساس تلاش‌ها بر واکسیناسیون حداکثری جامعه هدف متمرکز شد که تا پایان مهرماه میزان تزریق دز اول به ۸۵ درصد و دز دوم به ۵۰ درصد برسد.

به گفته وی، استان اردبیل بر اساس آمار روز گذشته در دز اول به ۸۳ درصد و در دز دوم به ۴۵ رسیده است و طی امروز و فردا انتظار می‌رود هدف‌گذاری صورت گرفته محقق و یک ضریب ایمنی در جامعه ایجاد شود تا مردم بتوانند به آموزش و کسب و کار خود بپردازند.

عاملی بیان کرد: موضوع دوم احصاء پروژه‌های پیشران بود که از همه مدیران و فرمانداران خواسته شد تا همه پروژه‌های پیشران شهرها و بخش‌ها تهیه شود و در کنار سند توسعه شهرستانی و آمایش، مشخص و جمع‌بندی شود.

آیت‌الله رئیسی در هشتمین سفر استانی خود روز جمعه با همراهی هشت نفر از وزیران دولت سیزدهم به استان اردبیل سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر