مجتمع آموزشی حیات طیبه در اردبیل افتتاح شد/شهرک‌های جدید برخوردار از فضاهای آموزشی و درمانی


مجتمع آموزشی حیات طیبه در اردبیل افتتاح شد/شهرک‌های جدید برخوردار از فضاهای آموزشی و درمانی

مجتمع آموزشی حیات طیبه که به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده با حضور وزیر راه و شهرسازی و همزمان با سفر رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه بعد از گذشت سال‌ها در اردبیل و در هفت هزار و 800 متر مربع افتتاح شد که شامل کلاس‌های هوشمند، فضاهای ورزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی و... است.

وزیر راه و شهرسازی ۳۰ مهرماه در مراسم افتتاح این مجتمع آموزشی جامع و کامل در شهرک کارشناسان اردبیل اظهار کرد: در طراحی احداث شهرها و شهرک‌های جدید جهش تولید مسکن سعی می‌کنیم تا فضاهای آموزشی، بهداشتی و درمانی را ارتقا دهیم.

رستم قاسمی تصریح کرد: در کشور قرار است چهار میلیون واحد مسکن در طول چهار سال اجرایی شود که در کنار اجرایی شدن این پروژه‌ها سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا زیرساخت‌های لازم را برای مردم و ساکنان این واحدهای مسکونی به ویژه مدرسه‌، کلانتری و درمانگاه‌ها تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: جای خرسندی است که در شهرک کارشناسان اردبیل نیز تدبیری درست در این زمینه اندیشیده شده تا این مجتمع آموزشی با تجهیزات و امکانات مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

در این مراسم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل سرانه فضاهای آموزشی را در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری پایین توصیف کرد و افزود: در کشور سرانه فضای آموزشی 5.22 صدم متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است که در استان اردبیل این سرانه 3.5 متر مربع است.

دولت لطفی خاطر نشان کرد: امسال 125 کلاس درس به همت خیرین و نوسازی مدارس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده و در کنار آن سعی بر این است تا فضاهای آموزشی همچنان گسترش پیدا کند.

وی از جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و حتی گازی در مدارس استان خبر داد و اضافه کرد: تلاش بر این است تا مدارس به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در مورد پروژه حیات طیبه به عنوان یک مجتمع کامل برای تحصیل دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا دریافت دیپلم بیان کرد: این پروژه در مساحت هفت هزار و 800 متر مربع احداث شده و تمامی تجهیزات و امکانات پیشرفته آموزشی را دارد و در کنار فضاهای مشترک، دارای اماکن ورزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی است.

لطفی هزینه صرف شده برای احداث این مجتمع را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: بیش از 100 میلیارد تومان ارزش فعلی این مجتمع آموزشی است که در اردبیل در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !