تعامل گوگل و توسعه دهندگان برنامه برای کاهش هزینه ها


تعامل گوگل و توسعه دهندگان برنامه برای کاهش هزینه ها

شرکت گوگل تصمیم گرفته است تا هزینه‌های دریافتی از توسعه دهندگان را برای اشتراک برنامه‌ ها در فروشگاه گوگل پلی کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gizmochina، شرکت‌های بزرگ فناوری در پی بررسی شیوه‌های تجاری خود توسط تنظیم کننده‌ها در کشور‌های مختلف با فشار زیادی روبرو هستند. به همین دلیل، آن‌ها ناچارند که تغییراتی در ساختار کسب و کار خود ایجاد کنند. در همین راستا، گوگل بار دیگر نحوه دریافت هزینه از توسعه دهندگان برنامه‌ها را تغییر می‌دهد.

این غول فناوری به تازگی اعلام کرده است که برنامه‌های اشتراک داده اکنون ۱۵ درصد هزینه را به جای ۳۰ درصد پرداخت می‌کنند. علاوه بر این گوگل اعلام کرده است که برنامه‌هایی مانند کتاب‌های الکترونیکی و پخش موسیقی می‌توانند هزینه‌ای معادل ۱۰ درصد کل مبلغ را پرداخت کنند.

تعامل گوگل و توسعه دهندگان برنامه برای کاهش هزینه ها

دلیل گوگل برای دریافت هزینه‌های کمتر از توسعه دهندگان برنامه‌های انتشار کتاب‌های الکترونیکی و پخش موسیقی این است که این نوع محتوا فروش بیشتری دارد. برخلاف تجدیدنظر قبلی در هزینه‌ها، این تغییر جدید در ساختار هزینه با درآمد کلی ارتباط ندارد. در ماه مارس امسال، این شرکت سهم درآمد خود را در خرید‌های اولیه یا درون برنامه‌ای از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش داده بود.

تعامل گوگل و توسعه دهندگان برنامه برای کاهش هزینه ها

با این تغییر، گوگل امیدوار است که تصویر عمومی خود را در میان نهاد‌های نظارتی و توسعه دهندگان بهبود ببخشد. طبق برآورد‌های شرکت Sensor Tower، این غول فناوری در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۱.۶ میلیارد دلار خرید درون برنامه‌ای در سراسر جهان و ۳۸.۸ میلیارد دلار درآمد از فروشگاه Google Play به دست آورده است.

بیشتر بخوانید

ارائه بخش ایمنی داده در گوگل پلی برای محافظت از کاربران

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول