آمادگی شهرداری تهران برای انتقال تجربه به شهرهای کشورهای اسلامی


آمادگی شهرداری تهران برای انتقال تجربه به شهرهای کشورهای اسلامی

تهران - ایرنا - شهردار تهران بر ضرورت تسهیل گردشگری بین کشورهای اسلامی و لغو روادید تاکید کرد و گفت: برای ارتقای سطح تعاملات و استفاده از تجارب همه شهرهای اسلامی، شهرداری تهران در زمینه‌های علمی، دانشگاهی، حوزوی، تجاری، فرهنگی و ورزشی آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، علیرضا زاکانی در حاشیه بازدید مهمانان سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از برج میلاد ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهارداشت: روز قدس و هفته وحدت، دو یادگاری است که از معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) برای امت اسلامی به ‌جای مانده که می‌توان اولی را نماد اشداء علی الکفار و دومی را نماد رحماء بینهم دانست.

زاکانی افزود: این همان چیزی است که دقیقاً نقطه مقابل خواست دشمنان اسلام و کفار و صهیونیسم جنایتکار است. مسلمانان در قرون گذشته سردمداران پیشرفت علمی و دارای تمدنی عالی بوده‌اند که هر کس می‌خواست به ‌روزترین مطالب علمی را کسب کند ناچار از بهره‌گیری از دانش مسلمین بود.

شهردار تهران بیان کرد: این چیزی است که دشمنان اسلام هرگز نمی‌خواهند تکرار شود و هر کاری می‌کنند تا امت اسلامی را با ایجاد تفرقه و دمیدن در آتش نزاع‌های قومی و مذهبی و جنگ‌های داخلی و ایجاد فرقه‌های جعلی از این مسیر دور کنند، اما امروز به لطف الهی امت اسلامی اجازه نخواهد داد توطئه‌های آنها به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه ملت‌های مسلمان این نقشه شوم را به‌ خوبی درک کرده اند گفت: شاید سخن گزافی نباشد که شهدای راه وحدت و اتحاد جهان اسلام مخصوصا شهدای بزرگواری همچون حاج قاسم سلیمانی و عماد مغنیه در این راه زحمات زیادی را متحمل شده اند.

شهردار تهران افزود: امروز ندای پیامبر رحمت رساتر از همیشه به گوش می‌رسد و دعوت دین اسلام که عدالت و آزادگی و رستگاری است با طنین بیشتری شنیده می‌شود.

وی بیان کرد: امروز ندای ملکوتی قران و تاکید آن بر مقابله با صاحبان زر و زور و صف آرایی در برابر ستم و ستمگر است که گوش و دل اسیران و ستمدیدگان را بیش از همیشه می‌نوازد و مژده «ان الله علی نصرهم لقدیر» به آنان دلگرمی و امید می‌بخشد.

زاکانی با بیان اینکه امروز دو اراده در جهان با یکدیگر در تعارضند؛ اولی اراده‌ وحدت و دیگری اراده‌ تفرقه است، افزود: در این راستا جهان اسلام با کنار گذاشتن اختلافات خود و تأکید بر مشترکات و با بهره‌مندی از استعدادهای فراوان و ظرفیت‌های بی‌بدیل از جمله موقعیت جغرافیایی، مواهب و نعمات خدادی و نیروی انسانی کارآمد با انگیزه و مستعد در مسیر رشد و تعالی و فتح قله‌های دانش و معنویت قرار گرفته و می‌تواند تمدن نوین اسلامی را به نمایش بگذارد.

شهردار تهران گفت: با این نگاه تحقق امت واحده در عمل کاملاً دست‌ یافتنی است و می‌توان برای آن راهکارهای عملیاتی را نیز در نظر گرفت و از ظرفیت‌های موجود بهره برد.

وی افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای ثبت یافته‌های علمی اندیشمندان مسلمان و به اشتراک‌گذاری آنها یکی از این ظرفیت‌ها است که باید به خوبی استفاده شود.

زاکانی بیان کرد: امروز در جهان اتحادیه‌های مختلفی میان کشورهای همگرا شکل‌ گرفته است که برخی نیز مربوط به کشورهای مسلمان است، اما نیازمند آن هستیم که به توافقات و نتایج کاربردی‌تری در عمل برای ارتقای سطح تعاملات و رفت ‌و آمد شهروندان مسلمان امت اسلامی و به ‌ویژه اندیشمندان و فرهیختگان و رسیدن به قله تمدن اسلامی دست‌ پیدا کنیم.

شهردار تهران اظهارداشت: از آن جمله می‌توان به واحد پولی مشترک، لغو روادید میان کشورها و به‌ویژه پایتخت کشورهای مسلمان و برقراری تسهیلات خاص گردشگری میان شهروندان شهرهای اسلامی و به اشتراک‌گذاری تجارب توسعه و پیشرفت شهری در زمینه‌های مختلف همت گماشت.

به گزارش ایرنا، سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «اتحاد اسلامی؛ صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» ۲۷ مهر تا دوم آبان سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس