خاندوزی: اردبیل در حوزه صادرات و تزانزیت استان موفقی بوده است


خاندوزی: اردبیل در حوزه صادرات و تزانزیت استان موفقی بوده است

اردبیل - ایرنا - وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استان اردبیل به دلیل هدف‌گذاری صادراتی و ترانزیتی امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته است.

به گزارش ایرنا ، سیداحسان خاندوزی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس‌جمهوری بیان کرد: در حوزه صادرات غیرنفتی تا ۱۴۶ درصد رشد در استان داشته‌ایم.

وی با اشاره به موقعیت مرزی استان اردبیل بیان کرد: فعال نبودن سفارت ایران در باکو طی سال‌های گذشته در رکود صادرات استان اردبیل تاثیرگذار بوده است.

وی به تصویب تاسیس منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: این موضوع از مطالبات مردم استان بود که محقق شده و نقشه نهایی آن تهیه شده است و بزودی عملیاتی می شود.

او همچنین به سفر خود به شهرستان بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: جاده ترانزیتی بیله‌سوار نامناسب است و نیاز به رسیدگی جدی دارد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در حوزه آب مشکلات این شهرستان مربوط به حوزه آب روستایی و عشایری است و در سال‌های اخیر وجود داشته و امسال تشدید شده است.

به گفته وی، مشکل جاده و تلفات سوانح رانندگی ، ضعف امکانات گمرکی نیز در این شهرستان وجود دارد و در زمینه تبدیل بخش جعفرآباد به شهرستان نیز جزو مطالبات مردمی است.

رئیس‌جمهوری روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود میهمان مردم استان اردبیل بود. آیت‌الله ابراهیم رئیسی را در این سفر معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی کردند.

سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل یک روزه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !