درخواست میشل عون از مردم لبنان


درخواست میشل عون از مردم لبنان

«میشل عون» رئیس پارلمان لبنان قانون تعدیل برخی مفاد قانون انتخابات را به پارلمان ارجاع داد تا مورد تجدید نظر قرار گیرد.

« میشل عون » رئیس پارلمان لبنان قانون تعدیل برخی مفاد قانون انتخابات را به پارلمان ارجاع داد تا مورد تجدید نظر قرار گیرد.

به گزارش النشره، میشل عون گفت: اصلاحات جدید مطرح برای قانون انتخابات فراتر از توصیه محض است و برای نخستین بار مهلت قانونی برگزاری انتخابات کوتاه شده است که این امر موجب می‌شود رای دهندگان به دلایل مختلف اقلیمی و لجستیک متعدد نتوانند رای بدهند.

او افزود: برگزاری انتخابات در مارس آینده، مهلت ثبت نام رای دهندگان غیر مقیم را کوتاه می‌کند و آنها را از استفاده از حق سیاسی خود برای رای دادن به نمایندگان مستقیم خود باز می‌دارد.

درخواست میشل عون از مردم لبنان

رئیس جمهور لبنان همچنین گفت: این اصلاحات ۱۰ هزار و ۶۸۵ شهروند زن و مرد از همه طوائف را از حق انتخابات محروم می‌کند، زیرا تا ماه مارس ۲۰۲۲ سن آنها به ۲۱ سال نرسیده است.

پارلمان لبنان، در نشست بیست و هفتم مهر ماه خود، ۲۷ مارس آتی (۷ فروردین) را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی اعلام کرد.

نظام لبنان پارلمانی است و نخست وزیر و رئیس جمهور از دل این پارلمان بیرون می‌آیند؛ به همین دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود؛ اما انتخابات پیشین، برای نخستین بار بعد از ۹ سال و در پی یک تأخیر ۵ ساله در ۸ می ۲۰۱۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷)برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر