واکسیناسیون افراد در پیشگیری از کرونا 90 درصد موثر است


واکسیناسیون افراد در پیشگیری از کرونا 90 درصد موثر است

یزد- ایرنا- پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار بیمارستان مهریز گفت: واکسیناسیون گروه های مختلف سنی علیه کرونا تاکنون تاثیر مثبت خود را نشان داده و با توجه به شرایط جسمانی فرد 90 و بعضا تا 100 درصد در پیشگیری از مراجعه ،بستری و حتی مرگ افراد موثر است و از شیوع ابتلای افراد هم پیشگیری می‌کند.

دکتر محمدعلی طیب‌زاده روزشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مهریز افزود: بهترین راه برای مهار کرونا همکاری آحاد مردم برای واکسیناسیون همگانی است که باید همه آن را بیش از گذشته جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هفته های گذشته کاهش آمار مبتلایان در برخی مناطق باعث شد تا مردم شیوع کرونا را عادی تلقی کنند، تاکید کرد: بلکه با اقدام های پیشگییری نباید فرصت جولان دوباره را به ویروس داد که در نتیجه عادی انگاری هم اکنون شاهد افزایش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها هستیم.

این پرشک متخصص اظهارکرد: بی‌توجهی و سهل‌انگاری به واکسیناسیون و پایبند نبودن به استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی( ۲متر) موجب افزایش مبتلایان در برخی شهرها به ویروس شده که این رفتار اجتماعی مناسب نیست.

طیب‌زاده بیان کرد: بر اثر یافته های علمی تغییر جهش ویروس کرونا غیرقابل پیش‌بینی است باید هر لحظه مراقب بود و بهترین راه مبارزه با آن علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تزریق واکسن و همکاری با کارکنان حوزه بهداشت و درمان در روستاها، شهرها ، شهرستان هاو استانهاست.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد جمعه شب گفته بود که در شبانه روزگذشته از ۹۹۰ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در مراجعه به مراکز درمانی استان، بر پایه معیارهای قطعی تشخیصی مطابق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت، ۲۸۸ فرد مبتلای قطعی به این ویروس شناسایی شد.

به گزارش این واحد دانشگاهی، دکتر سید ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد، ۳۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بیمارستان های استان بستری شدند و ۲۵۴ نفر هم در منزل دوران نقاهت خود را طی می کنند و در ۲۴ ساعت گذشته هم سه بیمار در شهر یزد به علت ابتلا به گرونا بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

سلمانی تصریح کرد: هم اکنون ۴۳۲ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۰ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا