288 فرد مبتلا به کرونا در یزد شناسایی شدند


288 فرد مبتلا به کرونا در یزد شناسایی شدند

یزد - ایرنا -سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: شبانه روزگذشته از 990 نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در مراجعه به مراکز درمانی استان، بر پایه معیارهای قطعی تشخیصی مطابق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت، 288 فرد مبتلای قطعی به این ویروس شناسایی شد.

به گزارش جمعه شب دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر سید ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد، ۳۴ نفر هم به دلیل وخامت حالشان در بیمارستان های استان بستری شدند و ۲۵۴ نفر هم در منزل دوران نقاهت خود را طی می کنند.

وی اظهار کرد: همچنین در۲۴ ساعت گذشته سه بیمار در شهر یزد به علت ابتلا به ویروس گرونا بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

سلمانی تصریح کرد: هم اکنون ۴۳۲ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۰ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روش‌های نوین مقابله با آلودگی صوتی در شهرها؛ از فواره‌های صوتی تا کاشت درخت