طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد


طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد

گچساران - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)در کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جهش تولید در 30 هزار هکتار از دیم‌زارهای استان در سال زراعی جاری با نظارت این ستاد و همکاری سازمان جهاد کشاورزی آغاز شده است.

شایان نادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در پنج محصول دیمی شامل گندم و جو، نخود، عدس و دانه ای روغنی و علوفه اجرا می شود.

وی بیان اینکه در این طرح از کشاورزان مجری بخش های مختلف حمایت خواهد شد ، اظهار داشت: به افراد متقاضی اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات بانکی ارزان قیمت،

تخفیف هزینه بیمه محصولات، تامین تسهیلات مورد نیاز برای خرید ماشین آلات کاشت و برداشت داده می شوند.

نادری اظهار داشت: همچنین به افراد مجری طرح خدمات آموزشی، تامین نهاد های مورد نیاز (کود و بذر) و تسهیلات بانکی به صورت قرض الحسنه تا سقف یک میلیارد ریال ارائه می شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله از سوی بانک‌ ملی استان پرداخت خواهد شد.

نادری با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: پایداری اشتغال و محرومیت زدایی، بهبود معیشت بهره‌برداران، پشتیبانی از تولید، رونق کشاورزی در اراضی دیم زار و کم بازده استان از اهداف این ستاد در زمینه حمایت از کشاورزان در طرح یاد شده است .

وی استفاده حداکثری از آب نزولات آسمانی برای تولید محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

نادری ابراز کرد: هم اکنون این طرح در اراضی دیم کشاوری مناطق سردسیری استان از جمله بویراحمد، مارگون و دنا آغاز شده و در یک بازده پنچ ساله ادامه خواهد داشت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت اجرای این طرح میزان عملکرد مزارع دیم با بکارگیری اصول صحیح به زراعی افزایش خواهد یافت.

نادری افزود: کشت محصولات کشاورزی این طرح با روش های نوین می باشد و آموزش های لازم برای کشاورزان در زمینه کشت نوین برگزار خواهد شد.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور